upgrade kernel 3.3.7 -> 4.8.6 [TH]

moj.mail.qmail moj.mail.qmail w gmail.com
Nie, 27 Lis 2016, 22:30:35 CET

Mam dość leciwą maszynkę z kernelem 3.3.7. Był chwilowy przestój, więc
postanowiłem zrobić upgrade do najnowszego kernela.
Żyje tam jeszcze lilo, więc odpalam lilo -H a tam error :) okazuje się,
że dysk wyleciał z soft raid1. Fakt, nie miałem powiadomień mailowych o
takich awariach.. trudno.
Oznaczyłem w lilo dysk sda jako uszkodzony, lilo sie wgrało. Czy system
wstanie? Bywało, że system mi nie wstał bez jednego dysku w raid1 i
trzeba było przez livecd odbudować raid z dołożonym już nowym dyskiem.
Dokończyć upgrade całego systemu, czy tylko z tym nowym kernelem
restartować? Maszyna to głównie samba i vserver, właśnie, jak odpalić
vserver na nowym kernelu?