ifup eth0 + dhcpcd = interface nie wstaje

Adam Osuchowski adwol w zonk.pl
Sob, 23 Gru 2017, 10:58:58 CET

Łukasz Maśko wrote:
> Wszystko się zgadza. Znalazłem przyczynę - w /lib/rc-scripts/functions.network
> w check_link_down jest taka linijka:
>
> [ -z "$max_timeout" ] && max_timeout=10
>
> która powinna ustawiać timeout domyślny. I ustawia go na 10, co jest bez
> sensu, bo to oznacza 10ns, a nie 10s.

Nieee. Spójrz na ten kod jeszcze raz. max_timeout to jest liczba iteracji
pętli, a w każdej iteracji jest:

usleep 500000

czyli 0.5 s. Czyli cała pętla wykonuje się max 5 s.

> Ustawiłem na 10000000 i teraz nie ma problemu (zestawienie linku na tej
> mojej karcie zajmuje nawet 2s).

W ten sposób sobie popsułeś, bo jak rzeczywiście nie będziesz miał linka
to inicjalizacja zawiśnie Ci na tym na 2 miesiące.

> Pytanie: kto popsuł i czemu?

To nie jest popsute tylko co najwyżej niedopracowane. Wystarczy zmienić
to tak jak pisałem, żeby liczba przebiegów tej pętli była konfigurowalna.