ifup eth0 + dhcpcd = interface nie wstaje

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 23 Gru 2017, 10:08:24 CET

Dnia sobota, 23 grudnia 2017 00:55:13 Adam Osuchowski pisze:
[...]
> IMHO powinno być coś w stylu:
>
>     if check_link_down ${DEVICE} ${CHECK_LINK_WAIT_TIMEOUT}; then
>
> a parametr CHECK_LINK_WAIT_TIMEOUT powinien być ew. podawany w
> konfiguracji interfejsu.
>
> Zmiana z 0.5 s na 1 s jego gorszym rozwiązaniem bo te pół sekundy to
> jest czas pomiędzy kolejnymi sprawdzeniami stanu połączenia, a nie
> całkowity czas timeoutu. Tutaj chodzi o to, żeby był w miarę krótki
> czas reakcji po pojawieniu się linka.

Wszystko się zgadza. Znalazłem przyczynę - w /lib/rc-scripts/functions.network
w check_link_down jest taka linijka:

[ -z "$max_timeout" ] && max_timeout=10

która powinna ustawiać timeout domyślny. I ustawia go na 10, co jest bez
sensu, bo to oznacza 10ns, a nie 10s. Ustawiłem na 10000000 i teraz nie ma
problemu (zestawienie linku na tej mojej karcie zajmuje nawet 2s).

Pytanie: kto popsuł i czemu?