sytemd-networkd-232 a kakrta WiFi

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 27 Lut 2017, 16:42:20 CET

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, jak poprawnie skonfigurować kartę WiFi pod
systemd-networkd? Po przejściu na wersję 232 systemd przestały się uruchamiać
standardowe skrypty podnoszące sieć, przez co zostałem zmuszony do instalacji
systemd-networkd. Konfigurację robiłem na podstawie opisu z:
https://wiki.archlinux.org/index.php/systemd-networkd
O ile z kartą przewodową sobie poradziłem, o tyle konfiguracja WiFi mi nie
idzie (wpa_supplicant nie jest odpalany).

Przy okazji, jak się za pomocą systemd podnosi/wyłącza pojedynczy interface?
Kiedyć było ifup/ifdown <iname>, ale jeśli dzieje się co powyżej to zakładam,
że już to nie jest "koszerne" i trzeba zmienić podejście. Na jakie?

Z góry dziękuję za pomoc.

PS. po deinstalacji systemd-consoled nazwa pliku /etc/vconsole.conf jest
zmieniana na vconsole.conf.rpmsave i po restarcie konsoola nie wstaje jak
powinna. Przydałoby się dorobić jakiś warning.