PLD i (U)EFI

stacho stacho w venco.com.pl
Wto, 26 Wrz 2017, 15:07:14 CEST

W dniu 2017-09-25 23:32, Łukasz Maśko napisał(a):

> Żeby było jasne - nie jestem specjalistą od Grub'a, ale udało mi się
> uzyskać
> stabilniej działającą konfigurację ;-)
>
> $ cat /etc/fstab | grep efi
> /dev/sda2       /boot/efi               vfat    defaults
> 0 0
>
> poldek:/all-avail> ls -I grub*
> grub2-2.02-2.x86_64
> grub2-mkfont-2.02-2.x86_64
> grub2-platform-efi-2.02-2.x86_64
>
> (to mkfont pewnie do niczego nie potrzebne, ale mam a jakiegoś powodu -
> chyba
> [...]

Dziękuję wszystkim za pomoc i uwagę! :)
Udało się, PLD startuje i działa.
Maszyna to FS Primergy RX1330 M3 (taki mały rackowy serwerek).
W setup można tylko włączyć lub wyłączyć tryb "secure",
nie możliwości włączenia starego (legacy) biosa.
Pomogły mi wasze wskazówki, ale o dziwo najbardziej przydał się
ten link:
https://github.com/zfsonlinux/zfs/wiki/Debian-Stretch-Root-on-ZFS

Tak "ręczna" instalacja z kolejnymi krokami, w tym gruba na EFI,
okazała się bardzo pomocna. :)

--
pzdr
Stacho Pal