PLD i (U)EFI

JG pld w pwr.pl
Wto, 26 Wrz 2017, 00:05:32 CEST

W dniu Mon, 25 Sep 2017 13:43:59 +0200
stacho <stacho w venco.com.pl> napisał(a):

> Trafiła mi się maszyna tylko z EFI, nie da się włączyć starego (dobrego)
> BIOSa.
> Sama instalacja PLD przebiega po staremu bez problemów.
> Natomiast nie mam pojęcia jak "skłonić" EFI żeby "wystartował" PLD z
> dysku.
> Zna ktoś zaklęcia niezbędne do zabootowania PLD na maszynie z EFI??
> To co podrzuca wujek G. na razie mi nie pomogło. :(

Jeśli nie widzisz ekranu gruba, pewnie przeszkadza Ci secure boot.

Na laptopach Acera musiałbyś zrobić:

- wyłączyć secure boot w menu Boot, żeby to zrobić, musi być założone hasło Supervisor, w menu Security
- jak już wyłączysz secure boot, przejdź do menu Security i wejdź w pozycję 'Select an UEFI fle as trustet for executing'
- otworzy Ci się manager plików, poszukaj partycji EFI i gdzieś tam, w katalogach powinieneś znaleźć plik grub, ale rozszerzenia nie pamiętam. Wybierz go i podaj dowolną nazwę. Ta nazwa będzie się pojawiała, gdybyś używał wyboru OS przy bootowaniu
- aha, partycja EFI musi być sformatowana jako FAT32, ale pewnie instalator to wie

Tak jest w biosie Acera. W innych musisz poszukać podobnych opcji. Dla rozjaśnienia, podsyłam screeny z biosu.

Pozdrawiam,
Jarek