EXT4 na kernelu 4.16.6

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 4 Maj 2018, 15:55:52 CEST

Dzisiaj się ciut niemiło zdziwiłem, gdy po aktualizacji kernela i restarcie
system nie wstał - EXT4-fs zgłosił pretensje o niemożności załadowania
sterownika crc32e. Miałem starszy kernel i krótkie dochodzenie dowiodło, że
przy dodawaniu ext4 do initrd nie jest dodawany odpowiedni moduł crc32c (w
moim przypadku crc32c_intel). Musiałem go dodać ręcznie, dopiero wtedy system
wstał. Możliwe, że komuś się ta informacja przyda.