VirtualBox 6.1.2 z repo nie działa

Jan Palus atler w pld-linux.org
Nie, 16 Lut 2020, 15:51:17 CET

On 15.02.2020 21:57, Jan Rękorajski wrote:

> Przed,
>
> FYI, intel na którym mi dziala to Intel(R)_Core(TM)_i7-4510U_CPU_ w _2.00GHz

To by się zgadzało. Cały problem wynika z tego gdzie ulokowany jest RAM
wirtualnej maszyny - czy w przestrzeni adresowej kernela czy w userspace. Do tej
pory VirtualBox zawsze używał drugiego modelu z RAMem w userspace. To natomiast
wymaga na procesorach wspierających SMAP (Broadwell i wyżej), specjalnego
uprawnienia w postaci ustawienia flagi EFLAGS.AC. W 6.1.2 zaczęli wprowadzać
model z RAMem w przestrzeni kernela, domyślnie wyłączony, ale nie do końca
ogarnęli flagi włączające bądź wyłączające dany model. Stąd na architekturach
wspierających SMAP wirtualki nie startują z powodu braku EFLAGS.AC, a na tych
bez SMAP działa normalnie. i7 4510U to Haswell czyli jeszcze SMAP nie posiada i
dlatego działa. To właśnie te flagi poprawione są w rel 4.