VirtualBox 6.1.2 z repo nie działa

Darek darek w pekdar.net
Pon, 17 Lut 2020, 18:02:56 CET

No więc tak, odinstalowałem VirtualBoxa z PLD i zainstalowałem ze
strony vritualbox.org - Śmiga.

Wycofam zmiany i zainstaluję nową
paczkę z PLD w weekend. W dni robocze chodzi mi na tym trochę usług i
nie chcę robić za dużej przerwy.

Informacyjnie, CPU mojego testowegoo
serwerka to: Intel(R) Core(TM) i3-8100 CPU @ 3.60GHz - Coffee Lake

---
Pozdrawiam
Dariusz Krzempek

Rękorajski wrote:

> [...]
intelem i amd? $ uname -p AMD_Ryzen_7_2700X_Eight-Core_Processor
nie, piszę bzdury. Na AMD mi nie działa, to na Intelu (i7 gen6) mi
działa.
którym mi dziala to Intel(R)_Core(TM)_i7-4510U_CPU_ w _2.00GHz

> To by
się zgadzało. Cały problem wynika z tego gdzie ulokowany jest RAM

wirtualnej maszyny - czy w przestrzeni adresowej kernela czy w
userspace. Do tej
> pory VirtualBox zawsze używał drugiego modelu z
RAMem w userspace. To natomiast
> wymaga na procesorach wspierających
SMAP (Broadwell i wyżej), specjalnego
> uprawnienia w postaci ustawienia
flagi EFLAGS.AC. W 6.1.2 zaczęli wprowadzać
> model z RAMem w
przestrzeni kernela, domyślnie wyłączony, ale nie do końca
> ogarnęli
flagi włączające bądź wyłączające dany model. Stąd na architekturach

wspierających SMAP wirtualki nie startują z powodu braku EFLAGS.AC, a na
tych
> bez SMAP działa normalnie. i7 4510U to Haswell czyli jeszcze SMAP
nie posiada i
> dlatego działa. To właśnie te flagi poprawione są w rel
4.