Pilnie potrzebna pomoc - po update glibc nie moge sie logowac

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 12 Sie 2021, 10:16:04 CEST

     Bardzo pilnie potrzebuje waszej pomocy i z gory bardzo za nia
     dziekuje :-(
     Zrobilem wczoraj aktualizacje glibc do wersji 2.34-1. W pierwszym
     momencie
     nie utworzyl sie link do libcrypt.so - i od tej pory zaczela sie
     jazda.
     Po pierwsze, nie moglem sie przelogowac na roota bo nie bylo
     libcrypt.so
     wiec nie moglem nawet zrobic ldconfig, zeby ten plik utworzyc.
     Po drugie, nie moglem nawet podac nazwy do logowania w konsoli z
     tego samego
     powodu - pam_unix.so sie wykrzaczal juz na tym etapie.
     Za pomoca knoppiksa uruchomionego z pendrive udalo mi sie zrobic
     downgrade
     do poprzedniej wersji 2.33-5 i odtworzyc librypt.so. Od tej pory
     moge sie
     zalogowac na roota - ale juz nie na zwyklego usera. proba logowania
     czy
     nawet zrobienia su daje mi takie cos:
     # su - ed
     Last login: Thu Aug 12 09:20:08 CEST 2021 on tty4
     su: failed to execute /bin/bash: Permission denied
     Jestem w kropce i nie mam pojecia co zrobic dalej. Wydaje mi sie, ze
     probowalem wszystkiego co umiem. W nocy po raz pierwszy w zyciu
     mialem
     ochote rozwalic swoj komputer - do tej pory nigdy mi sie to nie
     zdarzalo :-/
     Z gory dziekuje.
     PS. Brak polskich liter bo pisze spod nieskonfigurowanego knoppiksa.
     --
     Ĺukasz
     MaĹko                                                          _o)