Pilnie potrzebna pomoc - po update glibc nie moge sie logowac

Arkadiusz Miśkiewicz arekm w maven.pl
Czw, 12 Sie 2021, 10:51:20 CEST

W dniu 12.08.2021 o 10:16, Łukasz Maśko pisze:

>      Bardzo pilnie potrzebuje waszej pomocy i z gory bardzo za nia
>      dziekuje :-(
>      Zrobilem wczoraj aktualizacje glibc do wersji 2.34-1. W pierwszym
>      momencie
>      nie utworzyl sie link do libcrypt.so - i od tej pory zaczela sie
>      jazda.
>      Po pierwsze, nie moglem sie przelogowac na roota bo nie bylo
>      libcrypt.so

Chyba widzę co jest nie tak z libcrypt, sprawdzam.

> [...]
>      tego samego
>      powodu - pam_unix.so sie wykrzaczal juz na tym etapie.
>      Za pomoca knoppiksa uruchomionego z pendrive udalo mi sie zrobic
>      downgrade
>      do poprzedniej wersji 2.33-5 i odtworzyc librypt.so. Od tej pory
>      moge sie
>      zalogowac na roota - ale juz nie na zwyklego usera. proba logowania
>      czy
>      nawet zrobienia su daje mi takie cos:
>      # su - ed
>      Last login: Thu Aug 12 09:20:08 CEST 2021 on tty4
>      su: failed to execute /bin/bash: Permission denied

rpm -qa|grep -E "(glibc|ldconfig)"
rpm -V glibc
rpm -V glibc-libcrypt
rpm -V ldconfig

poprawna zawartość /etc/nsswitch.conf

to do zerknięcia na początek

#pld na irc.libera.chat i coś interaktywnie można próbować szukać

--
Arkadiusz Miśkiewicz, arekm / ( maven.pl | pld-linux.org )