Brak możliwości uruchomienia PLD na LUKS root po aktualizacji systemd do 253.1

Jan Rękorajski baggins w pld-linux.org
Pią, 7 Kwi 2023, 23:01:23 CEST

On Sat, 18 Mar 2023, Jan Palus wrote:

> Zasymulowałem u siebie dokładnie taki sam scenariusz i nadal działa,
> zarówno z dracut jak i geninitrd. Którego z nich używasz? Jeżeli dracuta
> to w trybie host-only czy nie? I jeżeli nie to czy przekazujesz
> wszystkie potrzebne opcje w cmdline kernela? (root, rd.luks.uuid,
> rd.lvm.lv)

To jest żałosne i dowodzi kolejny raz że systemd jest pisany przez
kompletnych ignorantów.

Dodanie rd.luks.uuid spowodowalo że pojawiło się pytanie o hasło,
dopiero dodanie rd.lvm.lv spowodowało poprawny start.

To jest kompletnie bez sensu, bo jak generuje initramfs dracut-em
w trybie generic (nie host-only) to taki initramfs mo sabie znalezc co
trzeba / co ma ustawione w parametrze root=

To taki rant tylko w kwestii formalnej...

--
Jan Rękorajski                    | PLD/Linux
SysAdm | baggins<at>pld-linux.org | http://www.pld-linux.org/