Brak możliwości uruchomienia PLD na LUKS root po aktualizacji systemd do 253.1

Jan Palus atler w pld-linux.org
Sob, 8 Kwi 2023, 00:05:55 CEST

On 07.04.2023 23:01, Jan Rękorajski wrote:

> To jest żałosne i dowodzi kolejny raz że systemd jest pisany przez
> kompletnych ignorantów.
>
> Dodanie rd.luks.uuid spowodowalo że pojawiło się pytanie o hasło,
> dopiero dodanie rd.lvm.lv spowodowało poprawny start.
>
> To jest kompletnie bez sensu, bo jak generuje initramfs dracut-em
> w trybie generic (nie host-only) to taki initramfs mo sabie znalezc co
> trzeba / co ma ustawione w parametrze root=
>
> To taki rant tylko w kwestii formalnej...

Nie żebym wybierał strony, ale w tym wypadku to bardziej sposób w jaki
działa dracut. systemd w initrd spytałby o hasło gdyby tylko miał
/etc/crypttab z roota, ale dracut dołącza ten plik tylko w trybie
host-only:

https://github.com/dracutdevs/dracut/blob/1300a93/modules.d/90crypt/module-setup.sh#L107-L158