Brak możliwości uruchomienia PLD na LUKS root po aktualizacji systemd do 253.1

Jan Palus atler w pld-linux.org
Czw, 16 Mar 2023, 11:25:55 CET

On 15.03.2023 13:53, Andrzej Zawadzki wrote:
>    Hej,
>
>    jak w temacie. Nie ma pytania o hasl/o przy bootowaniu tylko "kreci"
>    job od LUKS'a
>
>    Niestety nie pamietam jaki i nie zrobil/em foty - akurat jak bardzo
>    potrzebowal/em kompa to sie wydarzyl/ reboot...
>
>    Odpalenie z rescue Debiana, chroot i downgrade do wersji 252.5
>    zal/atwil/ temat.
>
>    Czy to jakas specyfika u mnie czy tez ktos tak ma, a sie nie chwali?
>    ;-)

#SOA1 zarówno zaszyfrowany root otwierany przez dracut hasłem, jak i
zaszyfrowany root otwierany przez geninitrd i FIDO2, jak i zaszyfrowany
/home otwierany przez systemd podczas startu.

Używasz zaszyfrowanego roota? Na jakim etapie jest odszyfrowany? Używasz
UUID/LABEL w /etc/crypttab?