kde4*

Bartosz Świątek shadzik w gmail.com
Pon, 23 Mar 2009, 00:17:03 CET

W dniu 23 marca 2009 00:10 użytkownik Patryk Zawadzki
<patrys w pld-linux.org> napisał:

> To nie wina rpm. rpm nie ma skąd się dowiedzieć, że dwie biblioteki z
> tym samym soname (identyczna nazwa pliku) zawierają różne zestawy
> symboli. W takich przypadkach podaje się jawnie Requires z wersją >=
> x.

> PLD powinno być tak zrobione, żeby nie dało się popsuć zależności bez
> używania --force i --nodeps.

> glibc zmienia soname przy łamaniu binarnej zgodności. Dodatkowo jest
> to zły przykład, bo masa pakietów jawnie wymaga nowej wersji glibc
> (albo konfliktuje ze starą), bo co jakiś czas zmienia się zestaw
> [...]

Tu niepotrzebnie poldka wcisnąłem, bo chodziło tylko o rpm i db - a
takich sytuacji było ojjj było sporo. No, błąd linkera czy nie, rpm
wtedy nie działa - a czyja to wina to taki user, który robi częściowe
upgrady bez zastanowienia i tak nie wie :)

Nie ma jednak sensu ciągnąć tego tematu.

Całkowicie poza tematem też - dzięki za nową anakondę, na dniach
będziemy z dudditsem testować.