Re: sasl2 i hasła w mysql

Dariusz Wlodarczyk milley w gostyn.pl
Sob, 12 Lut 2005, 14:02:50 CET

Dnia 4 lutego 2005 o godzinie 09:46:01 z adresu admin w pwsd.gniezno.pl,
dotarła do mnie niesamowita wiadomość o następującej treści:

apgp> Witam zgodnie z opisem zamieszczonym na stonce postfixadmin'a
apgp> skonfigurowałem postfix + sasl2 + mysql + courier-imap. Hasełka można
apgp> zmieniać poczta ściąga się wyśmienicie bez sasla wysyła się idealnie. W
apgp> momencie próby uwierzytelnienia prze sasl jest berecik - sasl pobiera dane
apgp> z bazy przez moduł mysql sasla ale nie potrafi ich odszyfrować. gdy
apgp> zmienie w bazie hasło na tekst jawny śmiga pięknie. Kiedy wykonuje
apgp> telnecik na port 25 mam metody AUTH na md5. Gdzieś wyczytałem że z bazy
apgp> mysql sasl radzi sobie tylko z cleartext. Jak ktoś sobie poradził niech
apgp> wrzuci przepis.

Hmmm nie wiem czy to nie będzie lekarstwo na te dolegliwości
http://frost.ath.cx/software/cyrus-sasl-patches/

Czy ktoś bardziej obeznany z tematem niz ja moglby ewentualnie zerknac okiem ?

--
Pozdrowienia,
Dariusz (milley) Włodarczyk

;) Niektóre gazy są tak śmierdzące jak spaliny wydzielane przez człowieka.