(bez tematu)

Witold Filipczyk juandon at poczta.onet.pl
Wed Oct 3 12:57:40 CEST 2001

On Tue, Oct 02, 2001 at 08:32:28PM +0200, grzegram wrote:
> Jestem nauczycielem informatyki i opiekunem w szkolnej pracowni
> informatycznej przy
> Zasadniczej Szkole Zawodowej Specjalnej nr4 w Nowym S?czu. Prywatnie, od
> wielu lat u?ywam Linuxa(Rh 5.0), w zwi?zku z czym w mojej szkojnej
> pracowni panuje tylko ten system.
> Poszukuj? wszelkich materia?ów reklamowych i informacyjnych (na ściane)
> plakatów, kalendarzy itp.dotycz?ych sytemu i aplikaji.
> Chc? maksymalnie zach?ci? uczniów i zainteresowa? ich systemem
> Po??dane s? wszelkie informacje o mo?liwości otrzymania lub zakupienia
> takowych.

Szkoła specjalna kojarzy mi się z mniejszym lub większym upośledzeniem,
podobnie zawodowa.  Tak więc uczniowie mogą mieć pewne trudności z używaniem
Linuksa.  (Linux trochę różni się od Windows.  Główna różnica polega na tym, że
sprawia nieco kłopotów na początku, ale później jest go używać coraz łatwiej.
W Windows jest odwrotnie na początku jest łatwo, a potem się zaczyna -pip!-).

Z tym panowaniem Linuksa to chyba nie do końca, bo widać, że Windows 98 walczy z podziemia
i wysyła mejle.  Przy okazji Netscape u Pana jest trochę niedokonfigurowany,
bo nie widać polskich literek.

Żeby zainteresować uczniów najlepiej by było samemu używać Linuksa, można narobić screenshotów
różnych aplikacji i zrobić wydruki.

Wypadałoby zainstalować w miarę świeżą dystrybucję, np. Mandrake'a 8.0
(i tak później czy wcześniej większość będzie używać PLD).  Jeśli chodzi o literaturę
to na początek coś z serii dla Opornych o Linuksie lub  Uniksie, później przyjdzie czas na
książki z wydawnictwa O'Reilly, a jeśli są fundusze to można też zaprenumerować gazety
o Linuksie, np. Linux Plus.

Dużo można znaleźć w sieci, chyba jeśli ktoś kształci zawodowców to ma niereglamentowany
dostęp do Internetu (przynajmniej SDI powinno być w szkole).

Adres startowy na temat Linuksa:
http://www.linuxdoc.org

Wyszukiwarki:
http://netsprint.icm.edu.pl