Instalator PLD

Tomasz Kłoczko kloczek at rudy.mif.pg.gda.pl
Fri Oct 4 08:54:25 CEST 2002

On Fri, 4 Oct 2002, Michal Wisniewski wrote:

> Witam,
>
> Mam pytanie dot. instalatora PLD (tego nazwanego "PLD Anti-interactive
> Installer"). Mam w systemie dwa dyski /hda i /hdb. Na /hda1 jest Win98,
> ktory chcialbym zachowac. Linuxa planuje zainstalowac na /hdb. W instrukcji
> instalatora wyczytalem, ze jego uzycie moze wykasowac wszystkie dane na
> dyskach... Czy rzeczywiscie jest to tak niebezpieczne?

Tylko o ile w trakcie instalacji wybierzesz kasowanie zawrtosci tabli
partycji.

> Potrafie sie
> obchodzic z fdiskiem (i prawdopodobnie z parted). Czy instalator moze sam
> zniszczyc moja partycje /hda1 ?
> I drugie pytanie. Domyslnym loaderem systemu jest lilo czy grub? Czy w
> trakcie instalacji pada pytanie gdzie go zainstalowac? - chcialbym go miec
> na /hdb1 a na /hda dodatkowego bootmanagera?

Bez sesu. Ani grub ani lilo nie potrafią się zainstalwoać w boot rekordzie
partycji DOS/Win*. Taka instalacja spowodowałaby uszkodznaie zawartości
wolumenu.
Wybierz jeden z nich i uzywaj. Znudzi Ci się jeden to zmiń na druugi.

kloczek