DP: Wagony

Wto, 25 Sie 1998, 21:17:42 CEST

On Tue, 25 Aug 1998, Andrzej K. Brandt wrote:

> Widzę tu ślady naszej dyskusji w Warszawie.

Ano jakby nie patrzeć.

> [...]
>
> Moim zdaniem to nie idzie dość daleko, nie jest to wystarczające. A to
> dlatego, że nie ma w tym żadnej informacji o wersji tego "koszyka" czy
> "paka". Już żeśmy o tym z kloczkiem dyskutowali w Warszawie. Twoja koncepcja,
> żeby stworzyć strukturę logiczną obejmującą kilka RPM-ów jest genialna, ale
> proponowane rozwiązanie może być w najlepszym razie tymczasową protezą.

Andrzej to może się zmienić gdyż właśnie na wykończeni są modyfikacje do
rpm-a, które umożliwią łączenie pakietów w większe pliki (wtedy to będą
prawdziwe pociągi ;). Wtedy powyższy pomysł jaki postawiłem zyskauje na
sensowności. Wydaje mi sie, że możemy spokojnie robić licząć, że zanim
skonczymy modyfikacje jakich potrzebujemy wejdą już do oficjalnych źródeł
rpm-a. Po za tym z takiego pociągu nie wszyscy wszystko będą chcieli mieć.
taki pociąg na pewno będzie przydatny przy upgradzie (choc ja i tak nie
za bardzo jestem przekonany do tego pomysłu z łączeniem).

> Jest jeszcze coś. Ostatnio instalowałem Windows '98 (legalnie pozyskane!) i
> myślę, że tego i owego warto się od wroga uczyć. Otóż zrobili oni coś
> takiego jak "windows update" - łączysz się wchodzącym skład "dystrybucji" IE
> 4.01 z odpowiednią stroną WWW w MS, i on sam pokazuje Ci jakich pakietów nie
> ma na Twoim systemie. Są one podzielone na krytyczne update-y (poprawki
> błedów itp), nowości programy i zabawki (bodajże). Zaznaczasz, które pakiety
> chcesz uaktualnić i klikasz w odpowiedni guzik. On sam to ściąga i zakłada
> _wprost_z_przeglądarki_.

Do tego służy autorpm .. prosty skryp w perlu :> i żadnej ideologii do
tego nie trzeba dorabiać. Można co najwyżej autorpm-a dołączyć do
dystrybucji.
Wątpię żeby rasowy admin korzystał z przeglądarki do upgradeu. Przędzej
zapuści coś z cron'a. Andrzej chyba za dużo przesiadujesz ostatnio przed
Windami :o) .. po schodach nie łaska ? ;)

> Część pakietów dostępna jest wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników.
> Całość ma jakieś podpisy i certyfikaty, żeby było wiadomo skąd to pochodzi.
> Pewnikiem jakaś Java albo ichni skryptowy wynalazek jaki.

PLS .. nie zapędzaj się. Zajmujemy się softem GPL lub ogólnie free.
Soft komerc można upgrade'ować bez rejestracji .. wystarczy mieć dostęp do
frp na hasło za które się zapłaciło. I tak robi np. Xi w przypadku X
serwerów na Solka.

> To jest bardzo dobry pomysł! Dopiero coś takiego - łatwe dodawanie pakietów
> i uaktualnianie systemu z WWW z poziomu przeglądarki - umożliwia zwykłym
> userom wykorzystanie siły podziału systemu na pakiety. A my już mamy świetny
> system pakietów (RPM), może będziemy mieli system paków - tylko dorobić taki
> front-end i w zasadzie można będzie to polecić nawet początkującym.

rpm-owi już teraz jako parametr możesz bezpośrednio podać pakiet w
postaci:

# rpm -U URL:/pakiet*rpm

W tej chwili dział to po ftp. Do http patche próbne już są dostępne.

Zresztą jakby tego nie było to wystarczy prosty wrapper w perlu (czy
wszystko musi być w C ?).

> Tak więc warto pomyśleć o czymś takim.

Inni już wcześniej nad tym myuśleli ;)
Przydałoby się żebyś przejrzał archiwa rpm-list z tak 3-4 ostatnich
miesięcy. Znajdziesz tam kupę innych szykowanych nowinek jeżeli temat Cię
interesuje :o)