PLD-devel (bylo info: modutils-2.1.107

Wojtek Slusarczyk wojtek w SHADOW.EU.ORG
Śro, 26 Sie 1998, 17:24:29 CEST

On Wed, 26 Aug 1998, Krzysztof G. Baranowski wrote:

> A jak za dwa miesiace bedzie chcial cos zrobic z 2.0 to sie okaze, ze
> nie ma kerneld. Ja wiem, ze dystyrubcja devel, ale troche rozsadku
> i minimum 'backwards compactibility' wypadaloby zachowac. Szczegolnie
> w przypadkach okolojadrowych.

Nie bedzie mogl... glibc-2.1 nie bedzie pracowalo z kernelami-2.0,
wprawdzie w dokumentacji do glibow jest opis jak je skompilowac na
2.0 ale wszystkie aplikacje sieciowe w systemie sa kompilowane i pracuja
po ipv6 wiec i kernel wymagany jest 2.1.x .... Dlatego wszyscy tutaj w
glowe zachodzimy jak dopasowac "universalny" 2.1.x dla wszystkich
mozliwych kart muzycznych, sieciowych itp... Najprawdopodobiej bedzie to
2.1.115 polatany jak sie tylko da ale to sie dosyc szybko zmienia...
Pozatym kwestia urzadzen typu cua (nie bedzie w devel) ptmx, pts/{0-2048}
i aplikacji ktore sa juz przekompilowane. Owszem jest mozliwosc bo malej
gimnastyce aby "wsadzic" tam jajko 2.0.x ale to przypomina troche
ladowanie wolow pociagowych pod maske Porshe ... W koncu jak ktos chce
miec stabilna maszynke w satndardzie Unix98, to nie poto aby robic
generalny dowgrade.... Kto chce miec "pewnosc" bedzie bral PLD-stable...
Zobacz ile serverow sieciowych w tej chwili pracuje na 2.1.xx. Przyznam
sie, ze w tej chwili mam 3 takie maszynki CALKOWICIE przestawione na
glibc-2.1, kernele-2.1.xx i (wszystkie aplikacje przekompilowane pod tym)
nie zdarzylo mi sie aby byl jakis crash!! o sory mialem kilka SIGFAULT'ow,
ale po wymianie softu na przekompilowany pod 2.1 dzialaja bez zarzutow.
Owszem czasami sie jakas nie chce podniesc jak sie kernel zmieni ale
jak sie juz taka podniesie to chodzi stabilnie (przynajmniej dla mnie).
PO ostatnie jak ktos bedzie instalowal PLD-stable to bedzie wiedzial co
robi....

Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin
PGP KeyServer pgpkeys.mit.edu