Problemy z kernelem

Pią, 11 Gru 1998, 09:46:39 CET

On Fri, 11 Dec 1998, Jacek Smyda wrote:

> Ten gość to ja sam, poprzez wywołany skrypt ze strony WWW.
> Ponadto zauważyłem, że przestał mi chodzić at. Dzisiaj w nocy
> miałem ustawione, aby ściągnął mi kilka wielkich instalek.
> Rano okazało się, że nie został uruchomiony żaden programik
> z kolejki. Po atq jest tak jak wczoraj wieczorem.

U mnie atd z solarem wali wali:

kernel: File owned by <UID>.<GID>
kernel: Possible hard link exploit attempt:
kernel: Process atd (pid <PID>, uid 0, euid 2)..

Jeszcze co do ewentualnego cięcia logów ze śladami odzewu solar patcha to
ich na pewno nie było i to po mimo, że modyfikacja logów była możliwa.
Dlaczego ? Ano dlatego, że kopia logów szła na drugą maszynkę i tam
nie było tych śladów.
Poprostu .. próba łączenia się przez imapa, a po chwili wejście na konto,
którego chwilkę wcześniej na 100% nie było.

Wczoraj zaobserwowałem podobne efekty na dwuch innych maszynkach u
znajomych. W tym w jednym wypadku było to wejście gdzieś z austrii.
Przestaje to wyglądać na charakterystyczną metodę maskowania innego typu
wejścia (tzw. finta w fincie jak mawiają szermierze).