pam_tally jeszcze raz ..

Śro, 25 Lis 1998, 11:33:23 CET

On Wed, 25 Nov 1998, Robert Richard George 'reptile' Wal wrote:
[..]
> No nie wiem... To jest i tak utrudnienie, bo prawie każdy, kto pracował z
> uniksami wie, że są pliki /etc/hosts.allow i /etc/hosts.deny. Wyobraź sobie
> teraz kogoś, kto miał konto na jakimś debianie, czy redhacie, kto instaluje
> sobie PLD i... Nie może znaleźć tych plików. Dopiero po jakimś czasie wyrobi
> sobie nawyk wpisywania locate, ale na początku będzie to dla niego spora
> zagwozdka... :(

No jak ktoś na Solku sziedział to dla niego jest to ułatwienie ;)

[..]
> A nie można by było zostawić w /etc/hosts.allow notki, gdzie szukać tych
> plików? :)))

Zadbałem o to żeby w manach była informacja o tym gdzie te pliki są.
W zasadzie IMHO to tcpd czy libwrap powinny plusc do logów jeżeli nie
zajdą hosts.*.

> Gad (który kiedyś przez kilka godzin klnąc konfigurował /etc/pam.conf zanim
> doczytał wreszcie, że jak jest /etc/pam.d , to zawartość pam.conf jest
> olewana ;)

Dlatego wywaliłem pamconfig, bo to już było nie potrzebne.

Tak wogóle to jesst faktycznie jakaś zmiana (i zapewne zmian takiej klasy
będzi jeszcze z czasem więcej). Niemniej zmiana, która moim zdaniem jest
sensowna i w tym wypadku przyzwyczajenia nie powinny stać na przeszkodzie
porządkowania pewnych rzeczy. Zresztą .. dobry admin ma tylko jedno
przyzwyczajenie .. żeby się nie przyzwyczajać ;)