Pakowane many?

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Czw, 19 Lis 1998, 16:26:15 CET

[czwartek, 19 listopad 1998], Pawel Dziekonski napisał(a):

> Witam,
>
> przymierzam się do przejścia na PLD i mam pytanka:
>
> - Czy manuale pakietów PLD są pakowane?
> Nie rozumiem kompletnie dlaczego w takim RH many nie są gzipnięte.
> Przecież gzip jest podstawowym użytkiem i jest instalowany w systemie...
Nie są pakowane ale to dlatego, że w rpmie będzie opcja pozwalająca na
kompresję manuali oraz doców za jednym poleconkiem. Szczegułów nie znam.
> Wkurza mnie także praktyka robienie manów jako linków symbolicznych
> do właściwego pliku manuala. Tak jakby był to taki problem, zrobić
> dwulinijkowy man z przekierowaniem na inny plik. Wada linku jest oczywiście
> taka, że jak chcę pogzipować many własnoręcznie to linki nie są
> oczywiście gzipowalne i muszę pozmieniać im nazwy aby odwoływały się
> do nazw po gzipowaniu. Z kolei próba uaktualnienia takiego "poprawionego"
> pakietu kończy się serią kwachów typu file bel.1 not found itd...
Ogólnie to robimy echo ".so cos.X" > inny.X czyli tak jak należy. Co
prawda w niektórych pakietach są jeszcze symlinki (i te pakiety wędrują
do poprawki).

> - Czemu login nie execuje shella (jak w Slacku) tylko forkuje?
> Powoduje to straty pamięci na każdą kopię logina (w przypadki RH 5.1
> prawie 1MB każdy). Jakieś względy bezpieczeństwa?
A tu nie wiem ;>

> - Czy rozwiązano problem ramki kontra pl-fonty ?
Oczywiście. Używać będziemy (prawdopodobnie standardowo) console-tools
oraz fontów Marcina Kowalczyka które zawierają zarówno semigrafikę
jak i pl znaki diakrytyczne ;>

> jestem gotów włączyć się w projekt. Ponieważ programuję tylko w F77
> i nie znam się na budowaniu pakietów, widzę siebie jako tłumacza
> speców i komunikatów (szczególnie tych ostanich). B. zależy mi na lokalizacji
> LyXa i Gimpa.
Hmm nie wiem jak z gimpem ale do lyxa widziałem częściowo spolszczonego pota
na ftp u kloczka (cenzor.zie.pg.gda.pl).

--
  Arkadiusz Miśkiewicz                       misiek w misiek.eu.org
  http://www.misiek.eu.org                               Cron w irc