Budowanie kernela (było Re: Pytania:)

Konrad Stepien konrad w interdata.com.pl
Czw, 1 Paź 1998, 11:05:13 CEST

On Thu, 1 Oct 1998, Marcin Bohosiewicz wrote:

> Tylko czy da sie zrobic zeby wystarczylo:
> rpm --rebuild kernel-x.y.z-a.src.rpm
> teraz admin jest odpytywany - raczej menuconfigiem
> jak da ostatnie OK to zaczyna sie kompilacja i tworzenie pakietu,
> i potem:
> cd <rpmdir>/RPMS/i386
> rpm -Uvh kernel*i386.rpm i powinno byc gotowe - lacznie z linkami w /boot i
> aktualizacja lilo.

Ja kombinowałem tak, że jest sobie skrypt, taki np. build-kernel, który
zapodaje serię pytań (czy patchować tym a tym, jakie drivery do
dźwięku, itp) robi co trzeba i odpala manuconfig-a. Po tym wszystkim
zapisuje wszysstko w jakimś katalogu. Można to robić ze środka speca
(jak się da), albo przed właściwym generowaniem pakietu. Wtedy spec
musiał by w jakiś sposób odczytać parę żeczy, i w zależności od tego
budować pakiet.
np. takie coś w specu

%build

cp /var/kennelcfg/.config .
make zImage

gdzie katalog /var/kernelcfg/ przechowywał by wyniki działania
konfiguratora. Podobnie można załatwić nakładanie łat.
Problem jaki widzę, to to, że jądro będzie musiało być
dwa razy rozpakowywane i kasowane, raz przez konfiguratora
a drugi raz przez rpm-a

--
Konrad Stępień          | InterData s.c. http://www.interdata.com.pl
konrad w interdata.com.pl | Łódź al. Kościuszki 3 tel +48+42 639-81-71