Polityka.

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Wto, 13 Paź 1998, 21:30:31 CEST

On Mon, 12 Oct 1998, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Idąc za ciosem: Mamy w linuxie doczynienia z dwoma dużymi językami do
> skryptów Perlem i Pythonem, Moim skromnym zdaniem należało by się bądź
> do zdecydować na któryś nich albo dać temu kto będzie sobie instalował
> PLD możliwość wyboru. Nie ma sensu trzymać na dysku obu.

1. perl musi być i basta :-)  pythona jeszcze nie znam, więc mi wszystko
   jedno, ale pewnie też ma swoich zwolenników.

2. Instalowane są nie tylko programy z dystrybucji, a one mogą wymagać
   jednego bądź drugiego (automatyczny konwerter raczej nie istnieje).
   Dużo wymaga perla:
[qrczak ~]$ sudo rpm -q --whatrequires /usr/bin/perl | wc -l
     32
   pythona jakoś mniej:
[qrczak ~]$ sudo rpm -q --whatrequires /usr/bin/python | wc -l
      4
   Wniosek: Jak mówiłem, perl być musi :-)  a python pewnie też nie
   zaszkodzi. A może podzielić pakiety względem stopnia potrzebności
   i pythona dać do jakiejś części "opcjonalnej"? Chyba dużą trudnością
   dla początkujących podczas instalacji jest to, że nie wiadomo, co który
   pakiet robi i który jest potrzebny, a który jest dodatkowym bajerem
   (`rpm -qi` nie wystarczy - nie odróżni się w ten sposób przydatności
   perla od pythona!) (ja na przykład zainstalowałem po prostu wszystko
   z RH4.2, a potem, w miarę poznawania Linuxa (to już rok!), stopniowo
   przeglądam pakiety i wywalam te, które wydają mi się niepotrzebne).

--
 __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/