su (och to su!)

Wojtek Slusarczyk wojtek w SHADOW.EU.ORG
Wto, 20 Paź 1998, 11:58:55 CEST

On Tue, 20 Oct 1998, [ISO-8859-2] Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> Hohoho ;) Co prawda komunikaty się pojawiły ale pine żadnej kory lub czegoś
> podobnego nie zrzucił. Pozatym man mi nie chciał działać :((
> Może po prostu dać do .bash_profile roota zdejmowanie ulimitów ???
>
> ulimit -SH -c unlimited; ulimit -SH -d unlimited; ulimit -SH -f unlimited
> ulimit -SH -l unlimited; ulimit -SH -m unlimited; ulimit -SH -n 1024
> ulimit -SH -s 8192     ; ulimit -SH -t unlimited; ulimit -SH -u 768
> ulimit -SH -v unlimited
> #ulimit -SH -p 8 - to mi się nie chce założyć
> (ja sobie to dodałem i mam z głowy problem)

Qrde .. no tak tez byc nie moze .. jak sie bedziesz pchal przez np.
przez telnet gdzie wywolywany jest login to znowu bash bedzie spiewal

'bash: przykto mi ale nie moge ustawic limitow, moze sprobujesz pozniej ?'

> Jest tego troszkę ;) Wady: brzydko wyglądający profile (dla droota).
> Zalety: odpadają wszelkie problemy z su itp. Admin może sobie dowolnie
> ustalać limity poprzez zmianę w profajlu ( a nie np. w źródłach su).

No ale na PLD to PAM decyduje o limitach a nie /etc/profile ..

Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin
PGP KeyServer pgpkeys.mit.edu