KDE & wmconfig i internacjonalizacja wmconfig

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Pon, 14 Wrz 1998, 16:21:09 CEST

Czesc, to znowu ja.

Chyba zabiore sie za to KDE (oraz Qt i spolka), ale mam jaszcze kilka pytan:

Rozumiem ze PLD jak i RH bedzie uzywalo tego dziwnego wmconfig. Jeszcze nie
dokonca wiem jak to dziala, ale przydala by sie obsluga w KDE.
Trzeba by po prostu przetlumaczyc wmconfig na *.kdelnk. I tu widac slabosc
wmconfig - jest ono jedno jezyczne, a pliki kdelnk z KDE moga (tak jak RPM)
zawierac opisy w wielujezykach.
Daloby sie jakos rozszezyc format plikow wmconfig o wielojezycznos. A moze
juz jest to zrobione? A jesli nie, to rozumiem, ze w PLD beda tam polskie
teksty.

Druga sprawa, to ten nieszczesny pakiet kdesupport. Wiekszosc ze
znajdujacych sie tam bibliotek i tak znajdzie sie w dystrybucji, wiec nie
ma sensu zostawiac tego pakietu jak jest. Ja widze trzy podejscia:
a) Zrobic z tego src.rpm, z ktorego wygenerowane beda binarne wersje tylko
tych bibliotek, ktore nie wchodza osobno do dystrybucji.
b) Pozbierac te biblioteki z niezaleznych zrodel i zrobic z nich zupelnie
osobne pakiety.
c) Skompilowac wszystkie biblioteki z kdesupport do osobnych pakietow.
Wtedy beda np. dwie wersje libjpeg

Uwazam, ze tylko dwa pierwsze rozwiazania maja sens. Pierwsze bedzie
napewno mniej klopotliwe, ale drugie bardziej eleganckie.

Co o tym myslicie?

A teraz pytania natury bardziej ogolnej (jako ze jestem tu nowy):
  - Gdzie znalezc przerobione juz pakiety/spece (jakos nie znalazlem takiej
informacji na WWW, ale moze slepy jestem). Widzialem nawet cos o CVS?
  - Czy bedzie w porzadku, jak bede przysylal tylko spece/patche. Slanie
RPMow przez modem to nie dla mnie.
  - Podpisywac sie w polu "Packager" w specu, czy niech zostanie ono
ustawione wedlug tego kto kompiluje - i tak wszystkie nazwiska beda w
%changelog

Wiem, ze to wszystko bylo napewno walkowanie, ale przegladanie 2MB archiwum
to nie dlamnie. Ewentualnie prosil bym o wskazanie mi konkretnych postow
lub innych materialow.

Dzieki,
     Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !