gdzie źródla rc-scripts?

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Czw, 1 Kwi 1999, 02:26:28 CEST

Na wstaepie musze stwierdzic iz nie ma to jak dobra debata na ircu ;-)

On Wed, 31 Mar 1999, Artur Frysiak wrote:

> Zgadza się
Oczywiscie pamietamy ze <dev> to nazwa odpowiedniego devica lub nazwa
tunelu, tak taj byla ona okreslona w tnlcfg-<dev>
wiget: przez to twoje "zgadza sie" nie jestem pewien czy nie masz na mysli
czegos w stylu ifcfg-<name>-<comment>. Jesli nie wprowadzi to zbytniego
zamieszania w samym skrypcie moze tak zostac.

> Nie prawda. IS_TUNEL jest nie potrzebne (patrz dalej).
> Nie istotne.
Tak jest, Tylko gwoli wyjacnienia powiem, ze do zdefiniowania tunelu nie
potrzeba miec zadnego dzialajacego devica (no, poza lo), oczywiscie nie
zacznie on dzialac az sie tych devicow nie postawi ale w czasie dzialania
skryptow jest nieistotne.
Przyjelismy zalozenie ze najpierw definiowane sa wszystkie tunele na
podstawie odpowiednich plikow tnlcfg-*, a nastepnie na nich i na
READDEVICE'ach konfigurowane sa interfejsy (adresy).
Upraszcza to znacznie konstrukcjie zarowno plikow konfiguracyjnych, samych
skryptow jak rowniez (IMHO) programu konfigurujacego.

> Wdług mnie powinno to wyglądać tak:
> 1. Opis interafe w pliku ifcfg-<cokolwiek> o formacie:

Opis jest ekstra, wmontuj go do PLD_DOCS.

> if 	DEVICE=eth* ; then
>
> 	[ MEDIA={auto|10baseT|10base2|AUI} ]
> 	[ MAC=<hw addres> ]
 Czy to jest potrzebne?
Moze robic problemy z pcimcia

> 2. Tunele opisane są w plikach tnlcfg-<cokolwiek> o formaci:
>
> MODE={ipip|gre|sit|ipxip}
> DEVICE=<device name>
> if 	MODE=ipxip ; then
> 	?
Czy ktos kto zajmuje sie ipx'em mogly przecwiczyc stawiane ipx na
"standardowym" tunelu sit?
 Na moj rozum powinno sie to robic identycznie jak na zwyczajnym device'ie
np eth0.
Jesli tak to MODE=ipxip stalo by sie "obsolete".

> else	MODE=ipip || MODE=gre || MODE=sit ; then
> 	[ REALDEVICE=<name of physic device>
 Niepotrzebne (IMHO)

> Ruting musi być podzielony na dwa pliki:
> static-routes
> static-routes-ipv6

Niekoniecznie, mozna dodac Address_family (-A {inet,inet6,ipx,netrom etc)
Pozostaje jeszcze kwestia czy przemieszanie ich w jednym pliku nie
spowoduje chaosu w zarzadzaniu trasami.

> Wiget

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL