RPM - prosba...

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Wto, 20 Kwi 1999, 16:01:22 CEST

[wtorek, 20 kwiecień 1999], Wojciech Sas Cieciwa napisał(a):

> Mam ogromna prosbe :)
> Czy ktos moze podac tu na liste co sie zmienilo w stosunku do
> wczesniejszych wersji RPM-a???
>
> I jaki ma to konsekwencje.

rpm 3.x pozwala na stosowanie makr w wygodniejszy niż do tej pory sposób.
Np. można pisać makra roziązywane przez sh. Przykładem takiego makra może
być %{perl_sitearch}
%perl_sitearch  %(eval "`perl -V:installsitearch`"; echo $installsitearch)
Dzieki temu możemy stosować makra także w %files. Zastosowanie makra
%{perl_sitearch} jest do obejrzenia w ImageMagick.spec.
Poza tym makrem są jeszcze dwa specyficzne dla PLD makra:
%{perl_archlib} - podobne zastosowanie jak %{perl_sitearch}
%requires_pkg
To ostatnie makro pozwala na wpisanie do pola Requires aktualną (podczas
budowania pakietu) wersję podanego jako argument pakietu. Np.
%requires_pkg perl
rozwinie się na:
Requires:	perl = 5.005_02
Makro to należy stosować wszędzie tam gdzie wynik ściśle zależy od wersji
wymaganych pakietów (np. lokalizacja installarchlib w pakietach perlowych).
Poprzednio makro to było stosowane także do gnome-libs, glib i gtk+ ale tu
można odejść już od ścisłej zależności na rzecz:
Requires:	gkt+ >= 1.2.0
Requires:	glib >= 1.2.0
gdyż 1.2.x to tylko 'kosmetyczne' poprawki 1.2.0.
Jeśli ktoś ma pomysł na jeszcze jakieś użyteczne makra to niech je
potestuje i prześle na liste.

rpm 3.x zawiera jeden znany bug: nie można w ostatniej linijce sekci %files
umieszczać makra %lang ponieważ sekcja %doc otrzyma wtedy język jak ostatnia
linijka sekcji %files. Jeśli w jakimś specu tak jest należy przenieść
linijki z %lang do wnętrza sekcji %files.

Wprowadzono nowe pole BuildPrereq w preambule. Polwala ono na określenie
warunków kompilacji pakietu. Należy w nie wpisywać wszystkie wymagane
biblioteki i narzędzia potrzebne do kompilacji pakietu (no może poza gcc i
glibc-devel).
Przykłady:
BuildPrereq:	glib-devel >= 1.2.0
BuildPrereq:	perl
BuildPrereq:	gdbm-static

Zmienił się format pliku rpmrc. Większość rzeczy przeniesiona została do
macr. Dzięki temu wyleciał z pakietu /usr/src/rpm na rzecz ~/rpm. Tutaj
wypadałoby jeszcze napisać moduł do adduser tworzący odpowiednią strukturę
katalogów w $HOME.

Czy jest jeszcze coś... Jak mi się przypomni to jeszcze napisze.

Wiget
--
 / / /\ \ (_) __ _  ___| |_  @__mail:  Artur Frysiak