RPM - prosba...

Wto, 20 Kwi 1999, 16:29:23 CEST

On Tue, 20 Apr 1999, Artur Frysiak wrote:
[..]
> Poprzednio makro to było stosowane także do gnome-libs, glib i gtk+ ale tu
> można odejść już od ścisłej zależności na rzecz:
> Requires:	gkt+ >= 1.2.0
> Requires:	glib >= 1.2.0
> gdyż 1.2.x to tylko 'kosmetyczne' poprawki 1.2.0.
> Jeśli ktoś ma pomysł na jeszcze jakieś użyteczne makra to niech je
> potestuje i prześle na liste.

Przy przejściu w tym tygodniu na nowego rpm-a będą usuwane właśnie
używania makra %requires_pkg w odniesieniu do gtk+. Gtk+ chyba zaczyna
wchodzić w stan stabilizacji. W każdym bąć razie obecna wersja stabilna
1.2.x nie będzie miała zmienianego SONAME, a wszelkie rzeczy naruszające
interfejs będą wprowadzane w ersji 1.3.x (obecnie jest już 1.3.0).
Także rzeczywiście w odniesieniu do gtk+/glib można usunąć ścisłą kontrolę
wersji dodając zależności w sposób jaki opisał Artur.

> rpm 3.x zawiera jeden znany bug: nie można w ostatniej linijce sekci %files
> umieszczać makra %lang ponieważ sekcja %doc otrzyma wtedy język jak ostatnia
> linijka sekcji %files. Jeśli w jakimś specu tak jest należy przenieść
> linijki z %lang do wnętrza sekcji %files.

Zapomniałeś o jeszcze jednym błędzie :)
Nie można na razie "normalnie" przekazać $RPM_OPT_FLAGS do kompilowanej
własnie binarki rpm-a. Chyba trzeba będzie poczekać jeszcze na 3.0.1 :)
Tak czy inaczej 2.95 na razie wystarcza.

[..]
> Zmienił się format pliku rpmrc. Większość rzeczy przeniesiona została do
> macr. Dzięki temu wyleciał z pakietu /usr/src/rpm na rzecz ~/rpm. Tutaj
> wypadałoby jeszcze napisać moduł do adduser tworzący odpowiednią strukturę
> katalogów w $HOME.
>
> Czy jest jeszcze coś... Jak mi się przypomni to jeszcze napisze.

Chyba trzebaby jeszcze napisać jak sobie dostosować środowisko ze starego
do nowego. Założyliśmy że, to co było poprzednio w Topdir w wypadku
konfiguracji domyśnie instalowanej z samym rpm-em jaki jest robiony na
potrzeby PLD ma postać zawsze ~/rpm czyli wskazuje na zasób w katalogu
domowym. W związku z tym znikają katalogi /usr/src/{redhat,rpm}/* Co do
samego przejście. To ja przynjmnioej wykonałem to tak, że skopiowałem
sobie pliki /usr/lib/rpm/{rpmrc,macros} do ~/.rpmrc i ~/.rpmmacros. W
~/.rpmmacros odkomentowałem %packager dodająć standardowy wpis jaki ma być
w pakietach i to wszystko. Od tego momentu wszystko już jest gotowe. Można
jeszcze odkomentowywać inne makra w tym pliku w miarę potrzeb wypełniając
ich definicję. W sumie jest chyba nawet prościej niż poprzednio :)

Co definicji dodatkowych makr PLD-specyfic to są one w
/usr/lib/rpm/macros.pld. Oczywiście rpm do PLD posiada także poprawkę do
findrequires, która powoduje, że lista zależności jest o wiele bardziej
przejrzysta i jednoznaczna niż w przypadku wersji bez poprawek :)