adduser a brakujące pliki w skelu

Pią, 23 Kwi 1999, 22:28:16 CEST

On Fri, 23 Apr 1999, Marek Obuchowicz wrote:

> Hej!
>
> Kłoczek wywalił pliki ze skel-a i na tym się niestety skończyła
> jego modyfikacja... nie ma ani programu który uaktualniałby
> te pliki w katalogach domowych userów ani też nie ma
> żadnych plików ze skel-a (nie trafiły one do odpowiednich
> pakietów).
> Może jednak wrócić do starego wzorca?
> To co byłop w skelu to:
>  - strona domowa

Powinna być instalowana przez pakiet zawierający httpd.

>  - .k5login (pusty)

przez kerb5-client

>  - .inputrc z kilkoma przydatnymi kombinacjami klawiszów (wrzuciłem
>    go jakiś czas temu do /etc/inputrc i nie widze potrzeby
>    trzymania go w skelu)

Tutaj raczej jezeli już to zamiast w pliku każdemu to do konfiguracji
globalnej czyli do /etc/Inputrc.

>  - pusty .bash_history

instalowane przez basha.

>  - tcshrc wyglądające tak:
> # Yeah, I know.... but I don't know other way to keep
> # .bashrc and .tcshrc identical all the time...
>
> /bin/bash .bashrc

instalowane przez tcsh

>  - .Xclients i .xinitrc uruchamijące w razie potrzeby kdeenv

Instalowane przez pakiet XFree86

>  - .procmailrc z kilkoma popełnionymi przez mnie przykładami
>    do filtrowania poczty itpd, w językach: pl en

Instalowane przez procmaila (po co przykładowy .procmailrc w systemie
opartym o MTA który niew używa procmaila jako LMDA ?).

>  - .bashrc ustawiiające window managera, to czy chcemy odpalać
>    kdeenv, EDITOR=/usr/bin/vi,LANG=en,LC_ALL=en_EN,PATH,PS1,TEMP,TMPDIR,
>    3 aliasy (ls='ls --color=tty',ll='ls -lA', niepotrzebny which='type
>    -path') oraz umask 077
>  - .bash_profile ofdpalający .bashrc oraz pokazujący zawartość ~/.todo
>    jeżeli istnieje
>  - .bash_logout zawierający logout

bash

>  - .Xdefaults, którego nie dotykałem nawet, wzięty z RedHuta

XFree86.

>   Tomek, albo skleć jakiś skrypt do aktualizowania ~ userów
>   i wrzuć te pliki do odpowiednich pakietów albo wrcamy
>   do starego modelu (za którym jestem ze względu na duuużo
>   łatwiejsze jego kontrolowanie  i modyfikowaanie)

Masz rację jest stan nieustalony ale także to co proponujesz nie
rozwiązuje zagadnienia. Całość koncepcji jaką przedstawiłem kiedyś opiera
się o uzupełnianie /etc/skel przez poszczególne pakiety. To czy ten skrypt
próbujący aktualizować poszczególne katalogi domowe na posstawie /etc/skel
będzie czy nie załatwia nieobecności tych zasobów w w samym skel.

Tak czy inaczej .. w /stable czy w /stable/test nie ma jeszcze pakietów
wyżej wymienionych i wszystko jest jeszcze przed nami.