ssh, X-y i zagrożenia

Jacek Osiecki joshua2 w ciapek.uci.agh.edu.pl
Sob, 27 Lut 1999, 17:40:26 CET

Witam!

Zupełnie zdębiałem...

Dzisiaj właśnie na sąsiednim komputerze zrobiłem coś takiego:

ssh linux-pld.home
joshua w linux-pld's password:

[joshua ~]$ export DISPLAY=:0.0
[joshua ~]$ xeyes &

Wynik? xeyes odpaliło się na moich X-ach!

Ale nic to. Myślalem ze padnę, gdy w ten sam sposob odpaliłem
xlock-a! Zgroza - kazdy luser moze mi zablokowac X-y swoim haslem?

Chyba oczywiste, ze taka sytuacja jest nie do przyjecia...

Co z tym zrobić?

P.S. To samo jest na RH 5.2 i nie tylko...

Pozdrawiam,
--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2 w linux.uci.agh.edu.pl     http://dwd.interkom.pl/joshua/     |