PLD stable -- PILNE !

Pon, 1 Lut 1999, 16:54:29 CET

On Mon, 1 Feb 1999, Sergiusz Pawlowicz wrote:
[..]
> - malo komu z nas zalezy na jego istnieniu az tak, zeby je samemu robic
>   (gdyby bylo, czemu nie, zainstalowalbym)

No dobra. Przecież sam w zasadzie robię pakiety dla stable :)

[..]
> - czy stac nas (glownie jesli chodzi o sily ludzkie) na zabawe dwoma
>   dystrybucjami? wedlug mnie - nie.

No dobra stable "nie ma" dla osób zajmujących się PLD. Ja w tej chwili tak
czy inaczej mam kilkanaście hostów produkcyjnych i na 2.2.x nie zamierzam
na nich przejść jeszcze. To samo dotyczyć będzie tych osób, które pracują
jeszcze na wszystkich obecnych dystrybucjach. Oni też wykorzystują 2.0.x i
bedą potrzebować softu pod to. 2.0.x ma jedną podstawową zaletę .. działa
w sposb kontrolowalny i jest już poinstalowane w kupie miejsc. Przejście w
tych miejscach na 2.2.x to nie jest pstryknąć palcem. tak czy inaczej
nawet jeżeli w pewnym momencie pojawi się kolejna generacja dystrybucji o
nazwie PLD to przynajmniej jeden krok do tyły zawsze bęeziemy musieli mieś
stosowny supprt.

> a tak w ogole to nie wiem, skad sie wzielo twoje, tomku, przeswiadczenie o
> tym, ze jajko 2.2 i glibc2.1 sa niestabilne?

Proste. Widzę jak to pracuje na sparcu. Widzę jak to pracuje u znajomego,
który siedzi ze mną w pokoju (a do głąbów nie należy).

> owszem, jeszcze nie wszystko
> zostalo dobrze przetestowane, ale ja nie mam zadnych zastrzezen... i
> producenci jajka i glibca tez chyba nie maja, skoro decyduja sie niebawem
> na oficjalne przejscie na nowsze wersje.

Na maszynkach typu stacja robocza szczególnie włąsna) niektóre rzeczy mogą
ujśc uwadze. Na maszynkach produkcyjnych nijak nie przejdą pewne numery.
Najdłużej pracujące 2.1.x jakie znam to paręnaście dni (często przerwą
jest poprostu pad, a nie wymiana na kolejną wersję kernela). W przypadku
2.0.x na ponad dziesięć komputerów nie mam ani jednej maszynki, która
miałaby uptime mniejszy niż półtorej miesiąca, a większość ma ponad pół
roku.

Panowie, "róbmy swoje .." dopracowujmy pakiet po pakiecie jaki wpadnie nam
w oko. Róbmy to pod kontem obecnego devel. Ja ewentualny backport i tak
będę musia robić (bo muszę .. bo mi za to płacą) i nie wiedzę w takim
wypadku powodu dla jakiego nie miałbym tego wystawiać na pub.