spraw kilka ;>

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Śro, 3 Lut 1999, 12:32:47 CET

Znów trochę nagrzebałem w rc-scripts oraz w pppd.
	Jeśli chodzi o rc-scripts to w /etc/ppp mamy katalogi
ip-up.d oraz ip-down.d (wiadomo o co chodzi ;>. Dla niewtajemniczonych
powiem, że skrypty z katalogu ip-up.d są uruchamiane _po_ nawiązaniu połączenia,
a skrypty z ip-down.d _po_ rozłączeniu). W związku z tym należy
dodać do dutimera mały skrypcik /etc/ppp/ip-{up,down}/dutimer robiący
wiadomo co ;>.

	Co do pppd to dodałem patcha pochodzącego z debiana umożliwiającego
przydzielanie statycznych IP poprzez pap-secrets. Kolejna sprawa do milutkie
skrypty pon, poff, plog. Pierwszy służy do nawiązywania połączenia z różnymi
providerami. W /etc/ppp/peers/<nazwa_providera> ląduje prosty skrypt z różnymi
opcjami/drobiazgami dla pppd, a w /etc/ppp/peers/<nazwa_providera> odpowiedni
chatscript (przykłady dołączone). By się połączyć z danym providerem robimy:
pon <nazwa_providera> i wio :> Proste i przydatne.

	Jest jeszcze sprawa ppp-scripts. Zmodyfikowałem je tak, że działają
z pon'em (zresztą owe skrypty były robione na bazie pon'a).

	Następna sprawa. Z tego co widzę wiele pakietów używa skryptu
run-parts, a ten znów siedzi sobie razem z hc-cronem (i innymi cronami).
Moim skromnym zdaniem ;> trzeba owego run-parts wrzucić do osobnego
rpma (noarch), a w cronach, ppp i innych badziewiach dać Requires: run-parts.
Wojtek, zrobisz to czy ja muszę ?

PS1. Używa ktoś CVS'a dla devela (bo jak narazie to bardzo niewiele mam z
cvs update -r DEVEL, a i to co już jest ma błędy np. ma gzipowane many zamiast
bzip2owanych)?

PS2. Tomek, możesz mi objaśnić sposób wprowadzania speców itd z etykietą
DEVEL (pozatym chciałbym wrzucić develowskie rc-scripts, a ... niewiem jak ).
Może wrzucisz instrukcję obsługi CVSa dla stableowców i develowców do PLD-docs
?

--
  +- Arkadiusz Miśkiewicz -- Cron w irc.pl on @#plug -- misiek w pld.za.net -+
  + http://www.misiek.eu.org --- Poland --- SysAdm: zsz2.starachowice.pl +