sendmail z devel

Czw, 4 Lut 1999, 09:16:58 CET

Czy ktoś wogóle tego używa ?
IMHO jest nie do użycia bez pakietu cf. To tak po pierwsze.

Po drugie wykłada mi się na patchu do wykrywania telneta:

gcc -O2 -m486 -fno-strength-reduce -I.  -DNEWDB -DMAP_REGEX -DNIS
-D_FFR_MAX_MIME_HEADER_LENGTH=1   -c readcf.c -o readcf.o
readcf.c:1377: parse error before `{'
readcf.c:1386: parse error before `}'

Ja nawet wiem dlaczego :>
Ktoś się nie pofatygował żeby zaktualizować w CVS patche w tym iddagowany
patch cerujy skarpetki Panu Bogu na telneta :l

Reszta z listy krzaków w sendmailu (z tego co mam już wynotowane w
%changlelog):

- gzipping man pages instead bzipping2,
- standarized %post, %preun,
- changed Groups,
- added "Requires: m4" for cf subpackage,
- removed %config and %verify from /etc/rc.d/init.d/sendmail,
- changed /var/run/sendmail.st to %ghost (this is not %config file),
- /etc/mail/* moved to main,
- simplified %files for cf subpackage,
- added missing /etc/sysconfig/sendmail.

Co do jeszcze Group to prośba wielka. Zanim ktoś będzie wstawiał
tłumaczenia tego pola to niech nie robi tego z pamięci tylko prośba o
dociągnięcie PLD-docs/rpm-groups. Użytki jakoś tak bliżej są nieużytków
czy języka potocznego i to co zaproponował (zdaje się) misiek czyli
"Narzędzia" poprostu pasuje tu lepiej. To samo do słowa Demony. W tym
wypadku adekwatne jest Serwery i o ile ktoś oficjalnie nie zgłosi innej
propozycji to zawartość powyższego dokumntu prosiłbym żeby jednak brać pod
uwagę.

Do Wojtka żeby nie wycinał jednak (tak jak to już zdążył zrobić w
przypadku socks5) z %post komunikatu informującego o tym że żeby serwis
zadziałał to trzeba coś uruchomić. Może jestem ciamajda lub z ciamajdami
się spotykam ale za często widziałem po upgradeach (ręcznych) sytuacje w
których brak takiego przypomnienia był powodem tego że coś po mimo
takowego upgradeu czy instalacji jakoś nie "samo" chciało zadziałać, bo
nie zostało ręcznie uruchomione. Chodzi o fragmenta taki jak w przypadku
dla sendmaila czyli:

%post
/sbin/chkconfig --add sendmail
if test -r /var/run/sendmail.pid; then
        /etc/rc.d/init.d/sendmail stop >&2
        /etc/rc.d/init.d/sendmail start >&2
else
        echo "Run \"/etc/rc.d/init.d/sendmail start\" to start sendmail daemon."
fi

Powyższe to nie "przypadkowe upiększenie" tylko jak najbardziej zamierzona
robota czyli coś co IMHO psiada wartość funkcjonalną.
Chodzi po pozostawienie tego else i linijki poniej :>