Kolejna łata.

Wto, 23 Lut 1999, 19:56:41 CET

On Tue, 23 Feb 1999, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> aktualnie rc-scriptsy mają wszędzie /bin/sh, są ready dla ksh (\e zamienione
> na \033 i wyciete w function ble() nawiasy) + requires: /bin/sh
>
> pozostaje wykonanie praktyczne pomyslu z /etc/sysconfig/shell jako plikiem
> konf. zawierajacym ktory jest podstawowym shellem, (np.
> BASE_SHELL=/bin/bash (defaultowo a kazdy kto chce ksh to sobie zmieni))
> a we wszystkich rpmach
> z powlokami ma byc w %pre cos w stylu
>
> if [ -r /etc/sysconfig/shell ]; then
> . /etc/sysconfig/shell
> 	if [ -n "$BASE_SHELL" ]; then
> 	ln -sf $BASE_SHELL /bin/sh
> [...]

Wydaje mi się, że powyższe ma jedną wadę. Tracimy kontrolę z poziomu bazy
rpm-a nad jednym i to dość ważnym linkiem /bin/sh. Także taki element
autokonfigurowania się poprzez modyfikację w trakcie startu wydaje mi się
ciut niebezpieczny. Wydaje mi się, że dobre byłoby jednak w takiej
sytuacji pośrednie rozwiązanie, w którym pakiet pdksh miałby w sobie linka
/bin/sh, a powstałby dodatkowy pakiet który miałby "Obsoletes: pdksh",
"Requires: bash" i zawierałby w sobie link bash -> sh + groff includ z
manem.