postfix

Marcin Korzonek mkorz w shadow.eu.org
Sob, 27 Lut 1999, 21:47:04 CET

[sobota, 27 luty 1999], Arkadiusz Miśkiewicz napisał:

> Pozatym nie każdy mailer korzysta z procmaila ... zmailer np. defaultowo ma
> swojego lokalnego dostarczyciela poczty (oczywiście można mu kazać używać
> procmaila ale nie każdy admin będzie tego chciał). Do rzeróbki musiały by
> polecieć także imap, wszystkie demony pop3 i licho wie co jeszcze.
                                                         ^^^^^^^^^^
		                                         finger, zmiana
						 	 wpisu w configu
						 	 pam-a, domyślna
						 	 konfiguracja MUA

Z przeróbką daemonów nie będzie aż takiego dużego problemu,
na stronie qmaila jest link do przerobionego imap-a, a i jakiś osobny pop3
też się pewnie znajdzie (coś mi się obiło o uszy o jakiejś wersji qpoppera).

Poczta w katalogu usera ma IMHO trochę zalet, najważniejsze to:

1) likwidacja wszelkich SUIDów, SGIDów i tym podobnych paskudztw (tu
   liczę na poparcie Wojtka ;))) na MUA --- a jednak błędy czy to w
   samych MUA czy w bibliotekach z których one korzystają (vide slang)
   zdarzają się i czasem w dodatku dają rootshella....

2) likwidacja ,,wspoolnego'' /var/spool/mail a co za tym idzie możliwość
   rezygnacji z dodatkowej partycji na /var/spool/mail i dwie (/home i
   /tmp) quoty dla plików użytkowników -- dla mnie jest to zaleta.
   Znam serwer, na którym były dość ostre restrykcje na rozmiar katalogu
   użytkowników (4 MB) i co sprytniejsi użytkownicy wysyłali niektóre pliki
   pocztą do siebie. Z litości pominę gdzie ten serwer (Netware 4.11) stał ;)))

Pozdrawiam
--
   Marcin Korzonek
   mkorz w shadow.eu.org