Kajam się

Śro, 20 Sty 1999, 14:25:55 CET

On Wed, 20 Jan 1999, Pawel Gajda wrote:

> [...]
> nie sprecyzował swoich wymagań i oczekiwań; radziłbym by coś takiego
> powstało dopóki ilość pakietów do ewentualnej przeróbki jest mała.
>
> Ze swej strony przygotuję coś większego i poważniejszego o PLD-devel,
> bo w sumie jest to jedyne PLD jako tako gotowe do instalacji i
> używania ,,out of the box'', więc i jakaś propaganda by się przydała.
>
> I ponawiam swój apel: jeśli ktoś chce coś skrobnąć (lub już skrobnął
> na temat PLD i około-PLD) jest proszony o przysłanie tego do mnie lub
> umieszczenie tego w publicznym miejscu (CVS?).

Przypomnę, że do dokumentacji jest moduł PLD-doc.

Przy okazji. Widzę, że dzisiaj już jakoś po woli rusza sprawa
bezpośredniego robienia modywikacji via CVS. I bardzo dobrze .. nareszcie
coś rusza :). Mam nadzieję, że ułatwi i przyspieszy to wszelkie roboty.
Konieczność komunikowania się w sprawach wydawałoby się czasami
oczywistych jest tu niepotrzebnym obciązeniem, którą to koniecznośc
zniesie CVS. Jeszcze tylko musi zacząć działać raportowanie commit via
poczta.
Przy okazji miałbym prośbę żeby zmienić wreszcie nazwę listy z
pld-cvs-announce na pld-cvs-commit. Będzie to bardziej adekwatne do tego
co się tam będzie dziać. Semiotyka (w skrócie nauka o nazwach) to coś
czego zaleceniom także powinniśmy podlegać ;)

Na razie jeszcze proszę robić jakiekolwiek modyfikacje. W tym i dodawanie
speców nawet nie kompletnych, a częściowo opracowanych (przynajmniej żeby
miały prawidłowe pola Source i żeby miały Grouop(pl) (opis przetłumaczonej
hierarichi jest w PLD-doc/rpm-groups.pl) .. w razie czego w komentażu przy
dodawaniu modyfikacji można umieścić notkę o tym, że jest to zasób nie
dokończony i co jeszcze trzeba zrobić (do pewnego stopnia w ten sposób
automatycznie będzie sie "robić" TODO).

Niech na razie wszyscy się powoli przyzwyczają do korzystania z CVS. Na
wszelkie własne błędy proszę nie zważać (w razie czego zawsze można
poprawić). W przeciągu kilku najbliższych dni będziemy musieli jeszcze z
Wojtkiem dopracować szczegółowy tryb wprowadzania poprawek dla devel i
stable wraz z zaleceniami (na koniec taki dokumnet trafi też do PLD-doc).
Im krótszy będzie to dokument tym praca powinna być prostrza. Potem takie
zalecenia zostaną opublikowane i po ewentualnej (o ile będzie potrzebna)
dyskusji tychże staną się one regółą.

> PS. Acha, publicznie ogłaszam, że nie jestem osobą pracującą nad
> instalatorem (choć nie wykluczam tego w przyszłości) ;)))
> Można się do mnie zwracać per PaGaj jeśli ktoś ma problemy z
> odróżnianiem nas ;)

Jeżeli cokolwiek już jest to mogę wrzucić do CVS moduł ze źródłami
instalatora lub wrzucić instaloator z rawhide (w razie czego będzie można
popatrzeć jeszcze na modyfikacje jakie zrobił Jakub Jelinek na potrzeby
UltraPenguina) i zacząć to jako materiał wyjściowy do dalszej pracy.

Proszę tylko wskazać skąd to mam wziąć. Zaraz dodany zostanie jeszcze
moduł z zasobami www. W tej chwili już jest w CVS adduser. Kwestia jeszcze
czy maintainer pepeszy też chciałby żeby coś takiego tam się znalazło
(IMHO dobrze by było ..).

Jeżeli byłyby jakieś inne propozycje co do modułów to prośba o zgłoszenie
propozycji czegoś takiego.