kilka luznych uwag

Śro, 28 Lip 1999, 16:39:22 CEST

On Wed, 28 Jul 1999, Robert Slaski wrote:
[..]
> - kosmetyka: dlaczego /etc/rc.d/init.d/shutdwn a nie shutdown?

Ten skrypt nie jest doodpalanai z ręki. Może zresztą wartoby dorobić żeby
sprawdzał czy tty nie zwraca wartości niepustej żeby przed takim użyciem
to zabezpieczyć.

> - wydaje mi sie, ze ktos zapomnial o tym, ze / moze skladac sie z wielu
> filesystemow montowanych czesto ro (/usr). Problemy pojawiaja sie np w
> nowych rc-skryptach, ktore juz po odmontowaniu calej reszty odwoluja sie
> do nieistniejacych plikow (np. reboot). Namierzylem cos takiego w
> /etc/rc.d/init.d/functions ktore zawiera odwolania do 'tput' z ncurses
> (ktory to pakiet instaluje sie w /usr/bin a nie w /bin).

libncurses jest w /lib (nie mamy libtermcap i używamy tylko terminfo).
tput jest do przeniesienie do /bin.

> - podobnie montowanie /usr ro uniemozliwia dzialanie makewhatis - moze
> by pliki 'whatis' przeniesc to /var?

Man, a wraz z nim whatis jezt do przeróbki. Jak troche sie wygrzebię z
pakietowania to zamierzam wrócić do przepisywania mana na ludzką formę.
Jak chcesz pomóc to bierzace źródła są w module man na cvs.pld.org.pl.

> - ksh jako /bin/sh powoduje, ze np. Acrobat Reader odmawia wspolpracy -
> z bashem jest ok.

Ciekawe .. czyżby używali jakiś bash specyfic konstrukcji pisząc
jednocześnie w skrypcie "#!/bin/sh" ? Równie dobrze zamiast ksh mógłbyś
wstawić tam linka na ash i też powinno działać. Jeżeli nie dizała to
znaczy, że błąd jest w AR gdyż /bin/sh to powinnien być POSIX sh, a
zarówno ksh jak i ash potrafią zrozumieć całą składnie wymienianą w
specyfkacji tego typu shella.

> - jak w PLD wyglada(ja) pakiet(y) kernela? Kilka programow dodaje do
> kernela swoje moduly (np. pcmcia, alsa i in). Jak to uwzglednic w
> pakietach?

Pakiety wyglądają kiepsko. Nie ma się komu zabrać za to. Trochę próbowałem
ostanio przerabiać speca do kernela na podstawie speca z Mandrake gdzie
jest generowanych kilka wariantów binarek i to wydaje mi się dobrym
kierunkiem. Jeżeli masz chęć się tym zajac to proszę bardzo. Alsa, pcmcia,
iBCS i o ile nadal jeszcze wymaga teggo dosemu (moduł do kernela) powinny
być raczej w osobnychg src.rpm żeby po rekompilacji własnego kernela móc
łatwo przekompilować sobie to co wymagać będzie takiej rekompilacji (tak
jak w starszych RH). Alsa jest juz oddzielona i jest niezależna od kernela
i tego jak on bedzie prepaowany i tutaj chyba już nie ma w tej chwili co
do roboty, a eszta czeka na opracowamnie.

> [...]
> do dystrybucji obslugi sprzetu i software zwiazanego z ATM - mam na
> mysli projekt Linux-ATM, http://lrcwww.epfl.ch/linux-atm/. Dlaczego? Bo:
> a) sam uzywam karty ATM w swoim linuksianym pececie ;-); b) wsparcie dla
> ATM prawie na pewno znajdzie sie w kernelu 2.3.x; c) nie ma jeszcze
> dystrybucji, ktora by to oferowala.
> Zestaw Linux-ATM sklada sie z driverow kart (niektore modularyzowalne),
> programow pomocniczych, docow oraz skryptow startowych, ktorych tak
> naprawde to jeszcze w projekcie Linux-ATM dobrze nie zrobiono -
> przystosowanie ich dla potrzeb PLD nie bedzie wiec trudne ;-)

Chętnie .. rób co chcesz o ile uważasz, że na temacie się znasz.