1.1 PLD -> 1.3 PLD

Wojtek Slusarczyk wojtek w magellan.SHADOW.EU.ORG
Nie, 20 Cze 1999, 12:02:48 CEST

On Sun, Jun 20, 1999 at 10:34:04AM +0200, Michal Margula wrote:
> Zadam głupie pytanie - dlaczego? Nie mógłbym wrzucić tego na zwykły serwer?

przecież że możesz ...

BTW Czy czytałeś  RPM-DEVEL-README ?

> Czy istnieje możliwość bezpiecznego przejścia z 1.3 na stable, kiedy to się
> już pojawi?

Jeżeli kłoczek nie zrobi pakietów (a na bank nie zrobi)
stable-to-devel/devel-to-stable ->
to ja to zrobie ... czy to będzie bezpieczne przejście ?

Nie wiem .. każde przejście jest niebezpieczne szczególnie, że w grę wchodzi
zmiana katalogu z bazą rpma i wogóle układów katalogu ...

W każdym bądź razie na solidne stable trzeba bedzie jeszzce trochę poczekać
aż chlopaki wszystko wyczyszczą a potem przetestują.

Jeżeli chodzi o svgaliba to się nie bój -- wrapper nazywa się svgalib4ggi
a dodatkowa biblioteka to libvgagl -- podczas instalacji automatycznie svgalib
zostanie podmieniony na te 2 biblioteki, oba pakiety są zgodne
(jeżeli można to w ten sposób określić) z svgalibem ... przy czym w wwypadku
braku Frame Buffera programy korzystające do tej pory z svgalib
będą uruchamiane pod X'ami .

> Właśnie. Nie zainstalowałem tego pakietu. Czy może się coś sypnąć? Leciałem
> bezpośrednio z rpmów. W sumie jedynie musiałem z palca przebudować bazę
> rpma.

Tak -- zawsze istnieje taka możliwość, ale jeżeli postępujesz zgodnie z tym
co jest napisane w RPM-DEVEL-README to wszystko pojdzie gładko...

Przy czym pakiet upgradujący instalujesz z --nodeps (nie mam pomysłu jak
inaczej mozna by było powstrzymać przypadkowych, niezorientowanych
użytkowników RH, którzy próbowali by to zainstalować)
Natomiast filesystem przez `rpm -ivh filesystem ' Po zakonczeniu upgrade
będziesz mógł łatwo wykonać :

`rpm -e filesystem<old> TORNADO-to-TSUNAMI', -- po to tak to rozwiązałem
aby podczas instalacji na czystą partycję nie było jakiś starych naleciałości
typu linki /usr/doc -> /usr/share/doc itp ...

> A i na razie chciałbym zgłosić reklamację co do jednego pakietu, który mi się
> rzucił w oczy - vim. Jest skompilowany statycznie, a chyba takowy powinien
> się zwać vim-static. Po za tm ma opis po polsku ;)

sam vim -- to jest /bin/vi + kilka linków ... kolorowy vim jest w pakiecie
vim-ncurses, dokomentacja do niego + makra w vim-rt ... `Vi'
(/bin/vi i symlink w /usr/bin/vi ) jest przeznaczony do 'awaryjnego użycia'
i nie trzeba go instalować -- ja polecam zainstalowanie wszystkich 3 pakietów
i ustawienie w ~/.bashrc EDITOR i VISUAL na /usr/bin/vim

pozostałe vimy jakie były do tej pory w PLD będą znajdowały się w pakiecie
gvim (vim-lestif, vim-gtk, vim-athena) i będą wymagały bibliotek X'owych i
graficznych do kompilacji ..

na gazie,
--
Wojciech Slusarczyk (091)4494148