Sprawa TeX'a

Pon, 21 Cze 1999, 02:06:52 CEST

On Mon, 21 Jun 1999, Martin Dalecki wrote:
[..]
> Nie takie to proste jak by się może wydawało, bo metafont i tex sa
> napisane w pascalu i nie tak łatwo by było je zintegrować z inną
> aplikacją.

Mather dicolial songo domingo .. :)

> Poza tym bardzo bardzo koszmarnie zachowuje się kpathsea pod względem
> czytania otoczenia itp. W DUŻEJ skali ta biblioteka nie jest
> wielowstepna. Dopiero faktyczne wejście w taki projekt fkatycznie
> unaoczniało by jego tórdności. Aczkolwiek pomysł sam w sobie jest nie
> najgorszy bo jak do tej pory to sposób w jaki administrowane są
> czcionki w texu to koszmar...

Jak napisałem już na listę i jeszcze raz to przeczytałem to sobie
uświadomiłem, że całość możnaby zrobić niejako dwuetapowo. Pierwsza część
to było wydzielenie tylko kodu do generowania fontu, który dalej byłby
używany w taki sposób, że w zasadzie nie zmieniałby całego schematu
operowania fontami. Drugi etap czyli napisanie demona możnaby zrobić w
pierszym momencie i w kawałku skryptu perlowego, któryby korzystał z tego
programu na serwerze tworząc nad nim potrzebną czapę robiącą z całości
serwer + dodanie do samego tetexa dodatkowej możliwośc ściągania fontu z
texfont srv. Taklie rozwiązanie byłoby o tyle dobre, że zapewniałby
skalowalność i w każdej chwili z całości możnaby korzystać w sposób
identyczny jak dzisiaj (exec() jest chyba na wszystkich systemach na które
jest sportowany TeX), a jednocześnie możnaby już post factum ulepszeć sam
texfont srv niezależnie od całej reszty tworzac go nawet od samego
początku (już nie w pascalu :). Kwestia tylko wczęśniejszego zdefinioania
szczegółów dotyczących komunikacji między klientem i serwerem co nie
powinno być trudne gdyż można by niemal żywcem IMHO rżnąć z xfs i X
protokołlu w części dot. komunikacji między X serwerem, a X font serwerem.