tempo rozwoju dystrybucji... Re: instalator musi byc

Śro, 24 Mar 1999, 21:22:29 CET

On Wed, 24 Mar 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:
[..]
> Problem generalnie polega na tym ze CVS CVS'em ale qrna ftp z
> "binarnym odbiciem lustrzanym" musi byc i kropka (point tudziez toczka ..)

Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi ale czy chodzi o dostęp do wszystkiego
via ftp ? Jeżeli tak to zajrzyj do /stable/{SOURCES.SPECS} tam co godzine
jest aktualizowane to co ma etykietę stable.
Tak czy inaczej do czegość zmieniającego się ftp nadaje się miernie
ponieważ jest w stanie pokazać tylko to co jest w danym punkcie zmian, a
nie wszystkie zmiany, a do do tego jest CVS.

Wojtek gdybym nie miał CVS to choćby najmniej zniknełyby tłumaczenia jakie
kiedyś wykonał dżemik do XFree (zawsze miałeś tylko jedną wersję src .. tą
ostatnią - przynajmniej na ftp), a takowe pominąłeś robiąc na tempo, a
znaczenie przywiązując do jakości. Także np. Wojtek Cięciwa o tym, że coś
zrobił źle tak że uważałeś, że wymaga to natychmiastowej poprawki przed
wypuszczeniem XFree mógł się dowiedzieć długo po tym jak do tego
doszedłeś. Teraz jeżeli coś się komuś nie podoba to zmianę robi, a w razie
czego widząc, że ktoś coś zmienił w zasobach które właśnie obrobił może
próbować prosić o wyjaśnienia (ostatni przykład to ORBit i dodanie wołąnie
aclocal, co zaowocowało po wymianie listów wycięciem i włąsnie
wprowadzonego aclocal i libtoolize). Z net-tols też podobnie .. nie
zastanowiłeś się wystarczająco nad natórą błędu przy kompilacji i szybko
zrobiłeś patcha zmieniającego ścieżki w źródłach. Nie jest to bynajmniej
krytyka czy próba pomniejszenia tego co zrobiłeś, a bardziej ilustracja
metody działania jaką przyjąłeś. Metody która gwarantuje za częste
wplatanie błędów w zasoby.

Tak czy inaczej nie wyobraząm sobie teraz robienia tej fury pakietów bez
CVS. Może ktoś jest Gieniu Sz. ale ja mam ograniczone możliwości
zapamiętywania tego co mam zrobić. Teraz jak wpłynie list na commit-list
to mi stamtąd wylatuje dopiero po tym jak pakiet znajdzie się w test. W
tej chwili mam w listach nie wykasowanych w folderze z commit-list około
20 parę listów w tym i z listami dotyczącymi rzeczy jeszcze nie
przejrzanymi do końca lub nie obrobionymi.
Jeżeli w tej chwili ktokolwiek miałby przejąć ode mnie pałeczkę budowania
"firmowych" pakietów to bewz wsparcia commit-list szybko dochodzimy do
sytuacji w której ktoś staje się niezastąpiony, a dodatkowo szybko jest
przeciążany pamiętaniem tony szczegółów które trzeba zapamiętać mna kilka
dni po czym o nich zapomnieć.

> [...]
> bibliotekami i razem wystwaine na ftp. Chodzi o to aby aby gosc, mogl
> pobrac garsc pakietow i wykonac duze 'rpm -Uvh *.rpm' IMHO nie powinno sie
> dopuscic do sytuacji takiej ze w CVS jest Qpa specow patchy zrodel i
> wszysto z innej parafii ... tzn. qt-1.42 a na ten przyklad binarne
> KDE wystawione na ftp bylo kompilowane na qt-1.41 .. Oczywiscie b. ciezko
> jest zapanowac nad tym wszystkim i chyba najlepszym miernikiem spojnosci
> wszystkiego jest jedna/dwie maszyny testowe z aktualnym softem
> wystawionym na ftp czy tez z repozytorium CVS .. -- bez _jakichkolwiek_

Takie zasoby są wystawione. Wsyzstko to co ma etykietę STABLE pasuje do
siebie nawzajem. Nie wszystki zasoby są jeszcze obrobione stąd i nie masz
pełnego kompletu tych 30 paru (czy ile ich tam będzie) pakietów
wykorzystujących Gtk. Jak takowe zasoby przynajmniej raz w komplecie się
pojawią to zapewniam Ciebie, że przy kolejnych przestawieniach Qt, Gtk+
wygenerowanie zasobów nowych i to szybko będzi możliwe, a także będzie
można to przeprowadzić minimalnym kosztem.

Tak czy inaczej katalog test jest po to żeby ożna było kompletować takie
zmiany i puszczać je na zewnątrz włśnie w takich zintegrowanych paczkach o
jakie Ci chodzi, a CVS zapewnia tu ciągłość pracy nad zasobami.

Jeszcze co do uwag co do tempa .. wole w tej chwili spowolnić po to
żebyśmy wszyscy przyzwyczili się do CVS i korzystania z niego po to żeby w
konsekwencji osiągnąć później prędkość, której osiągnięcie bez CVS jest za
kosztowne lub wręcz niemożliwe.