X11 i inne pomysly...

Pon, 29 Mar 1999, 11:15:34 CEST

On Mon, 29 Mar 1999, Marcin Dalecki wrote:

> Co sie tyczy tego co Tomek napisal ostatnio na temat
> moich obeserwacji o X11 to jestem nieco "zaskoczony"
> jego pamiecia.

Taka przypadłość. Dobra pamęć "długodystansowa" i ogólnie faktograficzna
natomiast kompletnie do bani "krótkodystansowa" (na za godzinę, za pół
dnia lub do faktów "nie powiązanych sznurkiem" przez co zawsze miałem
kłopoty na historii gdzie trzeba było zapamiętywać słupki dat i nazwisk,
których przedstawienie w takiej formie żeby były wzajemne powiązanie
było ponad siły nauczycieli jakich miałem z tego przedmiotu), co jest
często powodem tego, że o niektórych rzeczach trzeba mi przypominać :>
Tego typu charakterystyka jeśli chodzi o pamęć jest też zapewne po części
przyczyną kłopotów z ortografią :)

[..]
> Domyslnie serwer XFree preferuje TCP/IP. Nie wiem czemu i
> po jaka cholere... Z tego co widzialem to obawiam sie rowniez
> ze podobnie jak KDE w poczatkowych swoich implementacjach
> rowniez GNOME bezmyslnie zostal uzalezniony od TCP/IP...
> (O CORBRA o mores...)

Tu nie ma kłopotu. Mam prawa zapisu w CVS GNOME (gdzie leży ORBit). Oby
tylko skompletować taką poprawkę, a jej wciągnięcie będzie formalnością.

> Apropos korrekty tego rodzaju problemow w KDE to moja robota :-).

To prosiłbym o reexport tego typu poprawki. Nauczę się czegoś i może też
jeszcze coś pożytecznego wyjdzie z tego :>

[..]
> [...]
> preferowal UDP jesli sie tylko da. Odpowiednie zmiany nalezy
> wprowadzic pod xc/lib/networking/*.c, a dokladniej w plikach
> podlinkowanych z tego katalogu do xc/lib/Xlib. (Pisze z pamieci
> a wiec nie przejmuje gwarancji za poprawnosc). Jesli ktos chce sie
> tym pobawic to prosze bardzo. Ja niestety nie mam juz na tego rodzaju
> rzeczy czasu. Choc jest to raczej gratka na jeden - dwa dni, jesli
> zna sie programowanie systemowe a na cztery dni, jesli ma sie
> ochote sie w to wglebiac... (Chyba ze PLUG chce wydac pieniadze
> na odpowiednie zlecenie i wpadne w wanne bromidu ;-)

UDP to protokół bez potwierdzień (tyle teoria jaką znam). Czy przy silnym
obciążeniu maszynki nie będzie to powodować jakis uciążliwości lub strat
danych po mimo tego że komunikacja obywa się w ramach gniazdek na jednej
maszynce ? Może coś w tym stylu stało pierwotnie na drodze do realizacjie
tego typu połaczenia ? Wogóle czy przypuszczasz jaki mógł być powód
preferowania TCP czy był to poprostu zwykły brak zastanowienie ?

> Co sie tyczy dalszych pomyslow na rozszerzenie X11 to mialem na
> mysli cos w rodzaju impementacji podstawowych komponen GUI po
> stronie serwera X11 zamiast recznej implementacji wszystkiego przy
> pomocy bibliotek widgetow po stronie klienta.

Jak będziesz miał cierpliwość trochę podciągnąć innych to zapewne pomoc w
realizacji tej idei będzie. Tak czy inaczej na razie nie czuję się ejszcze
na siłach i dopiero od jakiegoś czasu mocniej się przyglądam źródłom XF.

> Co sie tyczy problemow z ksh i X11 to niestety nic chyba nie poradze.
> Osobiscie z kompilacja XFree-3.3.3.1 SRPM-a pochodzacego od

Tak czy inaczej na razie ksh lekko odstawiam na bok (znaczy się sam go
używam co i innym zalecam ale radzę mieć na niego duże baczenie bo a nór
wyjdzie jakiś wyraźniejszy symptom który . Spróbuję do końca
tygodnia znaleźć czas żeby wytestować wersję skompilowaną z EF (już ją
mam ale nie było jakoś chęći zabrać się za dogłebne testowanie).
Tak czy inaczej ksh jest nam potrzebny lub inny mały POSIX compiliant sh.