postfix

Bartek Rozkrut madey w viii-lo.krakow.pl
Pon, 1 Mar 1999, 22:26:24 CET

On Mon, Mar 01, 1999 at 07:12:25PM +0100, Grzegorz Stanislawski wrote:
> No bo nie ma. Kto powiedzial ze kazdy user musi miec swojego homa?.
;)

Ale zauwaz ze katalog z 9000 plików to nie jest super rozwiązanie...
a tu ładnie sobie dzielisz home'a na grupy i jest OK.

> Same katalogi. Bez zawartosci! po 512 bajtow jak sa male lub wiecej.
A w katalogu jeden plik...
zauważ że jak taki luser ma home'a to sobie może .procmailrc zrobić ładnego,
lub lepiej zrobisz na stronie skrypt który poprzez interfejs na WWW będzie
zakładał przekierowania, regułki nielubięCięwięcTwojapocztado/dev/null-owe
komunikaty al'a vacation itp... userzy będą wniebowzięci - ba, może nawet
więcej za to zabulą ;)))

> Jak sie jest lame to sie zostawia defaultowe prawa.
heh, oczywiście kjażdy szanujący sie admin nie dopuści do tego, ale czasami
nawet "najlepszym" się zdarza... kiedyś dostałem konto na pewnym baaaardzo
sławnym serwie studenckim w Krakowie... lookam na /var/spool/mail - i co mamy
????
drwxrwxrwx - ktoś zdjął sticky bit ;)))))))))))))) chyba nie za bardzo się
orientował po co on tam jest ;)))
Dlatego trzeba bardzo uważać co się robi - czasami można namieszać przez
przypadek...

A propo praw - czy szykuje się w PLD jakiś tester praw dostępu ?
np. co nockę z crona go odpalać i by checkował czy WRAŻLIWE punkty systemu
mają prawa takie jak byc powinny - prosty skrypcik shellowy...

> Wybaczam ;-) Tez ostatnio jestem zbyt nerwowy.
Szkoła albo zdrowie. Wybór należy do Ciebie.

(osobiście... wolę drugie ;)))

--
e-mail   : madey w pld.org.pl , madey w viii-lo.krakow.pl