postfix

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Czw, 4 Mar 1999, 16:19:52 CET

Arkadiusz Mi¶kiewicz wrote:

> [czwartek, 04 marzec 1999], Jacek Konieczny napisa³(a):

> Niejaki Marcin D. mia³ naskrobaæ tak± procedurkê w C czytaj±c± zmienne z
> danego pliku (np /etc/sysconfig/system) i ustawiajac± j± via setenv();
> Wystarczy³o by zaptachowaæ odpowiednie demony i po problemie ... (niestety nie
> napisa³ :( ...

To mialo byc w login a nie w dowolnych demonach. I nie dla MAIL-a
tylko dla LANG.

A w rzeczywistoci to nie jest tak prste jak by sie wydawalo.
Bo po pierwsze init startuje getty. getty startuje login login startuje
shella....

Po drugie jesli mamy jakis serwis laczacy sie z komputerem to dane
demony
sa startowane przez init -> sh wykonujacy scrypt z init.d -> demon
albo init -> sh -> inetd -> demon.

Ustawic dla init mozna to poprzez plik configurayjny samego init-a.
I login powinnien miec odpowiednie enviroment.
Ale login zadnego enviromentu dla MAIL nie potrzebuje.
Natomiast ustawianie lang dla login-a to nie ma chyba zbyt wiele sensu.
Bo wyswietlenie

login:
password:

nie powinno byc tlumaczone albowiem wiele procedur autentyfikacji
wlasnie
tych *znakow* oczekuje. (patrz ppp-chat skrypyt);
Nie widze natomiast potrzeby tlumaczenia meldukow do syslog.
Raczej nawet byloby to przeciwwskazane. A jak juz to mozna je tlumaczyc
wlasnie tam.

Dla pozostalych mozna ustawinie otoczenia
zalatwic poprzez ktorys ze scryptow z init.d albo stosowac przejsciowo
wrappery typu:

--------
#!/bin/sh
MAIL=gdziestam; demon
--------

Tylko ja w miedzyczasie bardzo watpie, czy aby przypadkiem w wyzej
wymienioych lancuchach kazde ogniwofaktycznie przekazuje otocznie do
nastepnego. Musilabym to wpierw sprawdzic. Ale bardzo bardzo podejzewam,
ze np. pisany pod wgledem bezpieczenstwa login albo init explicite
wyczyszczaja
environment!

no i oczywiscie czas czas czas...

--Marcin