Metody konfiguracji klawiszy.

Pią, 5 Mar 1999, 21:58:42 CET

On Fri, 5 Mar 1999, Marcin Dalecki wrote:
[..]
> Ja mowilem o nxterm (new-xterm).

Hmm .. u mnie nxterm negocjuje dokładnie taki sam typ terminala jak xterm
czyli TERM=xterm.

Co do jeszcze np. readline to ze względów prędkościowych dobrze jednak
będzie powusytawiać kilka dodatkowych akcji robiąc kilka dodatkowych
zczytań z termcap/terminfo bezpośrednio w C. Jeżeli tych mapowań będzie
odpowiednio dużo, a bash będzie korzystał z readline (tak jak teraz) to
odpanenie kilku czy kilkunastu tput będzie wpływać na prędkość rozpoczęcia
pracy z bashem.
Tak czy inaczej wychodzi na to, że obecne readline nie korzysta w
wystarczającym stopniu z termcap/terminfo, co skutkuje kulawością pracy co
najmniej kilku programów.

Co do programów slangowych to udało mi się namówić Adama Tlałkę żeby
odświeżył swoje stare patche do jed, slrn (chyba częśc z tych modyfikacji
da się także zaadaptować na zdaje się brakujące też niektóre klawisze w
mutt) i pine. W starszej wersji pine z jego poprawkami np. działały home,
end i zaznaczania. Obiecał za kilka dni coś w tej materii podrzucić (na
razie zdaje się, że szykują się do zmiany Solka na 7 .. ja już po
dzisiejszym mam to już za sobą ;).

Wogóle jeśli chodzi o ncurses to natkneliśmy się wspólnie na pewne
możliwości związane z myszką w obecnym ncurses (detekcja możliwości
korzystania z myszki i możliwość definiowania sekwencji terminalowych
dla myszki w samym terminfo) ale okazało się, że kilka rzeczy jeszcze
trzeba będzie dorobić.