Poprawione postgresql.spec

Nie, 7 Mar 1999, 19:30:32 CET

On Sun, 7 Mar 1999, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> Jak dla kogo :)
> 1) konto dostanie pierwszego wolnego uida ... (mi bardziej pasuje gdy
> wszystkie konta "systemowe" są wyraźnie oddzielone od reszty userów)

Z useradd(1):
       useradd [-c comment] [-d home_dir]
               [-e expire_date] [-f inactive_time]
               [-g initial_group] [-G group[,...]]
                ^^^^^^^^^^^^^^^^
               [-m [-k skeleton_dir] | -M] [-s shell]
               [-u uid [ -o]] [-n] [-r] login
                ^^^^^^

Chyba wystarczy (?). Załóżmy, że uid <= 100 to "systemowe". Dodajesz
użytkownika .. wcześniej za pomocą polecenia uid możesz sprawdzić czy taki
już istnieje i w razie czego wyszukać pilki i zmienić im uid ("find -uid
.. -exec chown {} ..") lub wyjść z komunikatem błędu (to będzie
rozsądniejsze). Po wszystkim przesortowujesz passwd po polu uid i po
wszystkim. Myślaęm, ze takie postępowanie jest oczywiste ..

> 2) jakiś user będzie chciał mieć logina postgress ...
> potem "szef" admina zarzyczy sobie postgressa z jakąś tam bazą i co ...

I pakiet wyjdzie z instalacji z komunikatem o błędzie.

> a co będzie jak admin zapomnie że taki user istnieje ... będzie mały klopsik

Dowie się z komunikatu o błedzie, który będzie wypisywany ze skryuptu z
%pre.

> i tak można wymyślać dalej. Co prawda w większości admin się zorientuje ale co
> z mniejszością ?

Wszystkich nie zbawisz. Nie można zbudować pakietu przygotowanego na
_wszystkie_ możliwe ewentualności.

> no rpm krzyknie error: this package cannot be installed (czy jak tam krzyczy)
> jeśli skrypt %pre zwróci błąd

Zanim wykonasz "exit 1" możesz za pomocą echo wypisać dlaczego wychodzisz
z błędem.

> ps. nameda nie przeładowałeś czy coś bo na bossie nie widzę delegacji
> star.pld...

Nie przeładowałem. Zaraz będzie.