PLD CVS: SPECS wojtek

Wojciech Slusarczyk wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl
Pon, 8 Mar 1999, 13:19:25 CET

On Sun, 7 Mar 1999, Marcin Dalecki wrote:

> Pozwolę sobie na drobną uwagę natury filozoficznej/logicznej: Proszę mi
> powiedzieć dlaczego niby wynik jakiegoś tam głosowania miałby być w
> jakiejkolwiek
> sprawie decyzją racjonalną? Nie ma takiego metody wnioskowania jak:
>
> 	"Podstawienia/odrywania -- nie działają, no to może
> 	Panowie głosujemy, czy dane twierdzenie zostało udowdonione?"

Bo kiedy kilka osob ma odmienne zdanie na dany temat i tych kilka osob
przytacza rozne argumenty braniac sowojego stanowiska to wypadku kiedy nie
da sie wypracowac kompromisu wypadalo by glosowac -- kazdemu sie wydaje ze
argumenty jakie przytoczyl sa najrozsadniejsze i rozwiazanie jest jezeli
nie optymalne to przynajmniej dobre ... Tylko nie do wszystkich dociera,
ze inni moga myslec inaczej i patrzac z innej perspektywy moga miec racje.

Przyklad:

Kloczek bez pardonowo probuje ladowac mody 754 i 744 majac gleboko w
4-literach argumenty moje i innych, ja uwazam ze to jest
chorobliwe malopawnie
atrapy pewnego systemu operacyjnego (SunOS-iol 5.7), ktory jest niczym
innym jak kupa lajna zacofana o 100 lat w stosunku do linuxa (moje
prywatne zdanie -- troche emocjonalne ale jak by kto chcial to moge
pokazac pare rzeczy z tego G...). Swoje zdanie juz kilkadziesiat razy
prezentowalem w sprawie modow na skryptach startowych czy innych
binarkach ale za kazdym razem odnosze wrazenie ze nie dociera/nie_chce
dopuscic _ktos_ aby do niego dotarlo... W jednej kwestii
moze miec tylko mala racje... a mianowicie ta "4" moze miec sens w
wypadku kiedy  trzeba szybko weryfikowac z poziomu uzytkownika (ze
specjalnej grupy) sumy
kontrolne dla binarek suidowych  -- tak tutaj wyglada na to ze poglad
Ziembora do tworzenia osobnych grup dla binarek suidowych nie jest
bezpodstawny. Nasz rpm nie zweryfikuje sumy binarki 4711 gdyz nikt poza
rootem nie ma prawa odczytu, z drugiej strony dac dostep do takich
operacji dla wszystkich uzytkownikow systemu jest po prostu nie na
miejscu ... Co sie tyczy samych skryptow startowych to juz sie
wypowiedzialem na ten temat i dlaczego nie powino byc na nich dostepu
dla szarego uzytkownika...
Jak do tej pory nie bylo wzmianki dlaczego 744 i 754 probuje sznowny
kolega forsowac -- nie bylo ani jednego argumentu przemawiajacego za takim
rozwiazaniem, nie bylo propozycji na pld-list aby takie mody ustawiac,
decyzja "autorytarna" i nieodwolalna bez uzasadnienia i dyskusji, tak byc
nie powinno ... Zamiast argumentow przemawiajacych a takimi rozwiazaniami
ida na pld-list elaboraty (na priv przypuszczam tez) jaki to ja jestm
niedouczony i ze sie beda smiali potem ze to jest dystrybucja dla
paranoikow i wogole -- tylko bezpardonowy atak, bez skladu i ladu...

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin