spec i co dalej?

Nie, 9 Maj 1999, 02:09:46 CEST

On Sat, 8 May 1999, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> Witam!
>
> Wrzuciłem do CVS octave.spec (mój pierwszy większy spec -
> mógłby ktoś go pooglądać? (jeszcze nie jest FHS2.0))
>
> 1. Czy wrzucać źródła do SOURCES? Nie do każdego speca
>    są tam źródła. To świadome czy po prostu wynik tego że nie
>    wszyscy maja możliwości pchania po kilka MB?

Możesz ale nie muszisz. Jeżeli chcesz żebym ja i inni nie musieli za
daleko sięgać to wrzucasz to także do CVSa. także patche. W komentażu do
wrzucanego archiwum [tar.[gz|bz2]|zip] wrzucasz to co zwróci Ci polecenie
md5sum na tym pliku. W komentażu do patcha dobrze jest doać co on zmienia
(funkcjonuje to tu na zasadzie zalecenia).

> 2. Octave wymaga fortrana. Czy powinienem dołożyć
>    BuildPrereq: g77? czy egcs-g77? (W egcs.spec nie
>    znalazłem Provides: g77)

W tym wypadku Provides: g77 jest dodane dla zachowania wstecznej
kompatybilności. Wymagać powinieneś raczej g77.

> 3. Mam gdzieś wrzucić gotowe pakiety (S)RPMS?

Nie. Nie trzeba. To co jest w specu powinno zawierać komplet matewriałów
potrzebnych do zrobienia pakietu.

> 4. Powinienem sie dopisać do Packet.Managers?

Możesz jeżeli chcesz tam widnieć.

Przez ponad dzień byłem odcięty jak i cała reszta PG od świata
zewnętrznego więc trochę w międzyczasie się skolejkowało. Cierpliwości.

Jeszcze co do FHS 2.0 i sposobu przerabiania pakietów na tą specyfikację
to o ile pakiet jest na autoconf-ie to należy się zaopatrzyć w nowego
autoconf jaki jest obecnie w test/FHS-2.0. Sama przeróbka speca w tym
momencie jest juz trywialna. Należy na początku %build dodać wywołanie
autoconf i w %files pozmieniać ścieżki na /usr/share/man lub
/usr/X11R6/share/man.