(w,u)tmpx vs. (w,u)tmp

Wojciech Slusarczyk wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl
Pią, 21 Maj 1999, 19:30:43 CEST

Hej,
	Właśnie robię przymiarkę do zamiany tych plików i wygląda na to
że naszym diabłom i programom jest wszystko jedno czy maja /var/log/wtmpx
czy /var/log/wtmp zrzucają i czytają jak należy.
Wyjątek stanowi `last', który dostaje podczas kompilacji z plików
nagłówkowych glibca
#define _PATH_WTMPX _PATH_WTMP i trzeba mu podawać z którego pliku ma
czytać ... Nie trzeba (wręcz nie wskazane jest uruchamianie diabła utmpd),

Pytanie zatem takie jest:

Czy cerować glibca i globalnie zmieniać lokalizację tych plików, coby taki
`last' nie musiał byc extra plombowany. I przechodzimy całkowicie na
nowe "nazwy plików" ? Od rana mój 'misio' pracuje na takim układzie i
wszystkie logowania są poprawne, ale najprawdopodobniej trzeba będzie
używać diabła utmpd do b. starych programów kompilowanych na libc w starym
formacie, zresztą juz takich chyba nie ma a gdyby były to
najprawdopodobniej by się wysypały nawet na takim układzie jaki był
teraz..
Jak to jest na innuch Unixach98 -- zerknijcie z łaski swojej jak ktoś ma
pod ręką SunOS, HP ...

Proszę o opinie -- w miarę szybko bo mnie aż ręce świeżbią .. ;)
Bez obawy -- na razie możemy linki zostawić ... potem je wykopać ...

na gazie,
--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin